Projekat Žeželjevog mosta još nije odobren

PinterestFacebookTwitterShare

Mada je to, posle niza prethodnih odlaganja, najavljeno za sredinu februara, početak gradnje novog Žeželjevog mosta i dalje je neizvestan. Razlog je to što glavni projekat koji je izradio špansko-italijanski konzorcijum “Azvi” još nije dobio definitivnu saglasnost naših državnih organa, a bez toga ne mogu da se dobiju ni odgovarajuće građevinske dozvole, odnosno da počnu radovi.
 
– “Azvi” je glavni projekat početkom decembra dostavio beogradskom Institutu “Kirilo Savić” koji je obavio tehničku kontrolu i dao pozitivno mišljenje – izjavio je u petak za “Novosti” Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra “Železnica Srbije”. – Određene primedbe na taj projekat su, međutim, imale stručne komisije Ministarstva infrastrkture. Ipak, verujemo da će sve to biti usaglašeno već naredne sedmice.
 
Vođenje i kontrolu gradnje mosta “Železnicama Srbije” je, kao glavni investitor, poverila republička vlada, a Stanisavljević u petak nije mogao da precizira o kakvim primedbama komisije Ministarstva infrastrukure je reč. Prema saznanjima našeg lista, razlog za njih je to što je u projektu “Azvija” predviđeno da četiri luka na mostu budu nešto niža nego u ranije prihvađenom idejnom rešenju italijanskog “Italfera”, a cela konstrukcija time i nešto lakša. Od saglasnosti oko toga direktno će zavisiti i kada će gradnja početi. Tek kada ona bude postignuta, “Železnice Srbije” i “Azvi” će, naime, pokrajinskom Sekretarijatu za urbanizam moći da podnesu zahtev za izdavanje odgovarajućih dozvola.
 
S obzirom na nova odlaganja početka radova, sve je neizvesniji i završetak mosta do kraja 2013. kako je, inače, ugovorom sa “Azvijem”, potpisanim još 25. januara prošle godine, predviđeno.
 
Most bi, inače, trebalo da košta 45,3 miliona evra. Od toga, EU će da obezbedi 26,2 a AP Vojvodina i Grad Novi Sad preostalih 19,1 milion evra. Biće dug 474, a širok 25 metara, a pored dva železnička koloseka imaće i dve kolovozne trake za automobile i dve pešačke staze.
 
Ukoliko glavni projekat zbog visine lukova ipak bude vraćen na doradu, ponoviće se situacija sa idejnim rešenjem italijanskog “Italfera”. Njime je, naime, prvobitno bilo predviđeno da most ima samo jedan železnički kolosek, a kasnije je, s obzirom na to da se nalazi na evropskom železničkom Korodoru 10, morao da bude dodat još jedan.