Izrael već uništio iranska nuklearna postrojenja?

PinterestFacebookTwitterShare

Izrael je uništio sva iranska nuklerna postrojenja na zemlji, tvrdi se u i- mejl poruci koju je američka obaveštjana kompanija Stratfor poslala u novembru, objavio je danas Internet sajt “Wikileaks”. Ta poruka je jedna od pet miliona Stratforovih koje “Wikileaks” planira da obelodani. Elektronske poruke, kako se čini, sadrže veliku količinu spekulacija i informacija zasnovanih na rekla – kazala.

Bilo kako bilo, u poruci od 7. novembra 2011. godine citira se izraelski obaveštajni agent koji govori o izveštajima da Izrael priprema vojnu ofanzivu na Iran. Međutim, izraelski komandosi su u saradnji sa kurdskim borcima već uništili instalacije. On odgovara i na izjavu izraelskog ministra odbrane Ehuda Baraka “što više to bolje”, nakon misteriozne eksplozije u kojoj je ubijeno 17 pripadnika iranske.

Revolucinarne garde kraj Teherana u novembru. U to vreme je Iran tvrdio da je to slučaj, a jedan američki bloger je ukazivao da iza svega stoji Izrael.

“Mislim da je to diverzija. Izraelci su već uništili iransku nuklearnu infrasrukturu na zemlji pre više nedelja”, kazao je
izraelski izvor. On je dodao da je napetost s Iranom deo evropske konspiracije. “Trenutnu kampanju ‘hajde da bombardujemo Iran’ naredili su lideri EU da skrenu pažnju javnosti od svojih domaćih finanasijskih problema”, naveo je on.

Jedan analitičar kompanije Stratfor upitao je: “Kada i kako su Izraelci uništili infrastukturu i može li bilo ko prihvatiti da to može dovesti do toga da Evropa zaboravi na evro krizu ? Da li to uopšte možemo smatrati verodostojnim ? Ja čak ne vidim čemu ta dezinformacija može služiti ?”

Drugi su izrazili mišljenje da je Izrael poslao komandose u Iran, možda uz pomoć Kurda ili iranskih Jevreja koji su imigrirali u Izrael, da izvedu operacije. Stratfor, koji se bavi geopolitičkim analizama, je u saopštenju rano jutros konstatovao da objavljivanje i-mejlova kompanije predstavlja pokušaj da se ućutka, prenose izraelski mediji izveštaje agencija.

U svom saopštenju “Wikileaks” navodi da je dobio pristup velikoj količini interne i eksterne korespondencije te kompanije sa sedištem u Ostinu, glavnom gradu Teksasa, koja svoje analize radi na osnovu poverljivih podataka i to naplaćuje, javlja Reuters.