Kurir: RTS traži pretplatu, a krši zakon

PinterestFacebookTwitterShare

Dok RTS za naplatu pretplate na vrata šalje sudske izvršitelje, s druge strane je za godinu i po dana 2.383 puta prekršio Zakon o oglašavanju, piše Kurir.

Za razliku od britanskog BBC, na kome nema ni jedne jedine reklame, srpskom servisu na čelu sa Aleksandrom Tijanićem Zakon o radiodifuziji omogućio je da zarađuje i na marketingu. To pravo, da u toku punog sata emituje svega šest minuta reklama, RTS je zloupotrebio.

Zato i ne čudi revolt građana koji zbog zatrpanosti RTS programa EPP porukama, manjka kulturno-obrazovnog i naučnog sadržaja i čestog repriziranja serija i filmova odbijaju da plaćaju RTV pretplatu, piše Kurir i dodaje da reprize na RTS-u „bodu oči“ javnosti, što najbolje pokazuje ironičan tekst „RTS nije pustio nijednu reprizu u petak“ na internet portalu Njuz.net.

Prema izveštaju RRA za protekle tri godine, u 2009. i 2011. godini RTS 1 nije imao ni minut kulturno-umetničkog programa, dok je u 2010. godini on činio 0,04 odsto ukupnog programa. Na RTS 2 u istom periodu taj program je sačinjavao između 4,62 i 6,94 odsto ukupnog programa.

Goran Karadžić, zamenik predsednika Saveta RRA, kaže da RRA ne propisuje precizne kvote za emitovanje pojedinačnih sadržaja.

„Ako Javni servis emituje i jednu sekundu obrazovnog programa, ispoštovao je zakon. Što se tiče kršenja Zakona o oglašavanju, to se odnosilo na razmak između reklamnih poruka i neobeležavanje reklamnih blokova“, kaže Karadžić.

Prema podacima Republičke radiodifuzne agencije, za 2010. i 2011. godinu Prvi program RTS je u 2010. prekršio zakon o 1474 puta, a u 2011. 30 puta, dok je RTS 2 u istom periodu u 2010. prekršio zakon 796 puta, a u 2011, ali za peridod od juna, 61 put.