Kakve promene na tržištu je doneo Instagram u rukama Facebook-a?

Jedna od prvih izmena nakon što je Facebook kupio Instgram u septembru prošle godine, bilo je povlačenje podrške ovog servisa za deljenje fotografija na Twitteru, što je imalo velikog uticaja na brendove.

Ovakva odluka dovela je do smanjenja angažovanja kompanija sa follower-ima na Twitteru, a ujedno povećala ovaj faktor na Instagramu i Facebook-u.

Nakon akvizicije od svih Instagram fotografija svega 59 odsto podeli se na Twitteru, što je pad od 29 odsto, dok se na Facebook-u podeli 98 odsto Instagram fotografija. Pimetne su i značajne razlike u interakciji, pa tako u proseku jedna fotografija postavljena na Twitteru zabeleži 22 tweet-a, dok na Facebooku dobije prosečno 337 ’lajkova’ i ’šerova’.

Najveće društvene mreže, Facebook i Twitter, ostvarile su maksimalan udeo na tržištu tokom februara i maja 2013. godine. Facebook čak 99 odsto u februaru, sa padom od jednog procenta u maju, dok je udeo Twittera bio stabilan na 97 odsto. S druge strane uočljiv je rast od 10 odsto na mrežama Google + i Pinterest, a Instagram je ostvario rast tržišnog udela od 14 odsto., pokazuju podaci Social Measure, kompanije za analitiku društvenih medija.

Do avgusta prošle godine aktivnost najvećih svetskih brendova na Instagramu bila je dosta slaba, a počela je da raste nakon pridruživanja servisa da deljenje fotografija Facebooku. Instagramom dominiraju Nike sa 1,3 miliona pratilaca, MTV sa 1.290.237 pratilaca, dok Starbucks Coffee ima 1,2 miliona pratilaca.