Hiljade km loših puteva u Srbiji

PinterestFacebookTwitterShare

Tri četvrtine srpskih puteva je u lošem stanju, za održavanje putne mreže nedostaje 124 miliona evra, a uz neophodne investicije potrebno je vraćanje Pitevima Srbije prihoda od akciza, rečeno je u Aranđelovcu na Međunarodnoj konferenciji o održavanju puteva.

Preduzeću Putevi Srbije nedostaje 124 miliona evra za ovogodišnje redovno održavanje puteva, jer više od polovine prihoda od putarina i subvencija ide na vraćanje kredita, kaže profesor građevinskog fakulteta Aleksandar Cvetanović.

Nedostatak novca je višegodišnji problem za održavanje puteva u Srbiji, zbog čega je 75 odsto puteva u nezadovoljavajućem stanju, rekao je Cvetanović u Aranđelovcu na Međunarodnoj konferenciji o održavanju puteva.

U 2013. za održavanje puteva planirano je 90 miliona evra, a prema istraživanju građevinskog fakulteta, kako je naveo Cvetanović, za to je potrebno 224,3 miliona evra.

Prema njegovim rečima, problem može biti rešen ukoliko se Putevima Srbije vrati prihod od akciza, odnosno poreza na gorivo, kao što je to bilo do 2012.

Takođe, Cvetanović je naveo da bi u narednih godinu do dve trebalo uspostaviti jedinstvenu mrežu održavanja puteva, bazu podataka na osnovu koga će se planirati, obezbediti budžet i definisati ciljevi održavanja.

Neophodna ulaganja

Imajući u vidu veliki procenat putne mreže koja je u lošem stanju, v.d. generalnog direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak kao prioritet naglašava ulaganje u postojeću putnu mrežu.

Prema rečima predsednika Udruženja poslodavaca putne privrede Srbije Milana Bojovića, putari će spremno dočekati početak zimske sezone 15. decembra, bez obzira na finansijske probleme.

 400 miliona evra za putare?

Ministar saobraćaja Aleksandar Antić najavio je da će se zalagati da se deo prihoda od akciza na naftne derivate ponovo koristi za održavanje puteva, dodajući da će pokušati da pred vladom pokrene i pitanje putarina, kao jedan od izvora prihoda Puteva Srbije.

Antić je kazao da je takođe loša odluka bila da se oko 6.000 kilometara puteva da na upravljanje lokalnim samoupravama, jer oni ne mogu da održavaju njihovo finansiranje, pa će i to pokušati da vrati u republički okvir.

On je naveo da su u toku pregovori sa Evropskom investicionom bankom, bankom za obnovu i razvoj i Svetskom bankom o projektu vrednom oko 400 miliona evra za bezbednost na putevima, što bi bila "direktna injekcija za putarska preduzeća".