Na uglju jure ekstraprofit

PinterestFacebookTwitterShare

Komisija za zaštitu konkurencije ustanovila je da su direktni kupci uglja od RB Kolubare i TE-KO Kostolca za potrebe široke potrošnje, kao i ostali kupci u lancu, značajno uvećavali prodajne cene uglja i određivali neopravdano visoke marže koje su u nekim slučajevima išle čak do 200 odsto.

Način prodaje uglja za potrebe široke potrošnje iz Rudarskog basena Kolubara i Termoelektrane i kopovi Kostolac stvara mogućnost da određena grupa kupaca u daljoj prodaji stiče ekstraprofit, ocenila je Komisija u analizi prodaje uglja putem javnog oglašavanja od 2010. do 2013. godine, navodi se u informaciji obavljenoj na sajtu.

Komisija je analizom ustanovila da pojedini uslovi iz konkursne dokumentacije, koju je bilo potrebno dostaviti za kupovinu uglja za potrebe široke potrošnje, ukazuju na moguće postojanje diskiminacije među kupcima, kao i na moguće ograničenje samog pristupa tržištu.

Uputstva za podnošenje prijava za kupovinu uglja sadržala su složene procedure pribavljanja dokumentacije koja je označena kao obavezna – uvode se kao kriterijumi saradnja od tri godine sa prodavcem i učešće na prethodnim oglasima, kao i drugi kriterijumi koji sužavaju krug potencijalnih kupaca i onemogućavaju ulazak novih kupaca.

To bi moglo ukazati na okolnost da se ovim mehanizmom obezbeđivao "željeni krug kupaca", navela je Komisija u dokumentu.

Metodologija raspodele oglašenih količina uglja ne predstavlja povredu konkurencije, ali sve okolnosti pod kojima se obavljala prodaja uglja ukazuju na potrebu da se o ovim pitanjima odrede drugi nadležni organi, ocenila je Komisija za zaštitu konkurencije.

Informaciju o prodaji uglja, Komisija je dostavila resornim ministarstvima u Vladi Srbije i EPS, kao osnivaču RB Kolubara i TE-KO Kostolac, i nastaviće da prati ponašanje pomenutih kompanija na tržištu i da analizira stanje konkurencije i u 2014. godini.