Francuska moguća strateška destinacija srpskim izvoznicima

PinterestFacebookTwitterShare

Opšte je poznato da Francuska važi za zemlju u EU sa najvećim stepenom socijalne pravde, a ta se činjenica vrlo često zloupotrebljava na štetu ekonomske efikasnosti ističe za BIZLife Srđan Popović, potpredsednik Francusko-srpske privredne komore i marketing direktor Imleka.

Vrlo često slušamo o spoljno trgovinskom deficitu Srbije. Da li Srbija raspolaže proizvodima za izvoz, konkretno za izvoz u Francusku?

Francusko tržište pruža velike mogućnosti srpskim izvoznicima, jer ima  65 miliona potrošača. Srbija već izvozi u Francusku tekstil, proizvode drvne industrije, automobilske industrije… a uz te sektore svakako najveći potencijal imaju prehrambena industrija i sektor novih tehnologija. Francusku, takođe, treba posmatrati i kao stratešku destinaciju, jer povezivanjem sa tamošnjim preduzećima, srpskim preduzećima bi se otvorila i vrata ka tržištu severne Afrike. No, ne treba zaboraviti da je upravo iz tih razloga francuko tržište jedno od nakonkurentnijih svetskih tržišta.

U kojoj meri je poslovno okruženje Srbije stimulativno, kako za domaće tako i strane, posebno investitore iz Francuske?

Geografski položaj Srbije, kao i trgovinski sporazumi sa brojnim zemljama koji otvaraju vrata milionskim tržištima, čine Srbiju atraktivnom destinacijom za ulaganje.Takođe, reformske inicijative srpskih vlasti daju utisak da idu u dobrom smeru, jer unapređuju pravila po kojima investitori upravljaju svojim ulaganjima i obezbeđuju stabilnije poslovno okruzenje. Ne treba zaboraviti ni brojne poreske olakšice, kao ni kompetitivnu i obrazovanu radnu snagu. Iz svega rečenog prozilazi da je Srbija na putu da izraste u stabilnu demokratsku državu, sa potencijalnim rastućim tržištem, a to su svakako interesantni uslovi za strana ulaganja.
Konstantno investiranje u najsavremeniju opremu i tehnologiju prerade mleka, 60 godina tradicije, kvalitet bez kompromisa, ulaganja u zaposlene i preko 55 miliona evra investicija samo u farme, odnosno, poljoprivredu Srbije, čine Imlek jednom od najuspešnijih srpskih kompanija. Da li je po vašem mišljenju investiranje ovog tipa preduslov postojanja i održanja na tržištu danas?

Našu konkurentsku prednost predstavlja, pre svega, konstantno širenje asortimana mlečnih proizvoda najvišeg kvaliteta, uvođenje brojnih inovacija u proizvodne pogone i pažljivo osluškivanje želja i potreba potrošača. Kvalitet je svakako jedna od činjenica koje nas izdvajaju kao i pažljivo dizajnirane ambalaže proizvoda. Tradicija koja traje već šest decenija daje potrošačima sigurnost da je njihova odluka da se opredele za proizvode naše kompanije ispravna. Brojna istraživanja pokazuju da su Imlekovi proizvodi omiljeni širom zemlje, kako među mlađom tako i kod starije populacije. Poznata je činjenica da je ‘Moja Kravica’ omiljeni brend prema glasovima potrošača godinama unazad i da je na neki način postala simbol mlekarstva uopšte.

Od male priručne mlekare, osnovane 1953. na gazdinstvu Lepušnica u Glogovskom Ritu, koja je proizvodila između tri i pet hiljada litara mleka dnevno do danas, Imlek je prerastao u pravog giganta mlekarske industrije u regionu. Imlek u Srbiji zaposljava preko 770 stručnjaka iz različitih oblasti delovanja, a svakodnevno na tržište isporučimo preko 100 različitih mlečnih proizvoda. Naša kompanija umrežava preko 4200 farmera kooperanata koji svakodnevno isporučuju sveže mleko, a proizvodni lanac je u svakom segmentu ispoštovao najviše evropske standarde kvaliteta.

Kao čovek iz marketinga, posebno sam ponosan na reakcije potrošača i uspostavljanje emotivne veze između brenda i krajnjih korisnika. Na Imlekovim proizvodima odrasle su brojne generacije, mleko je osnova ishrane, a mlečni proizvodi omogućavaju nam pravilan rast i razvoj. Potrošači vezuju brojne naše proizvode za detinjstvo i odrastanje, oni predstavljaju svojevrsnu vezu i rađaju najčistije emocije kod svih nas. Imlek sa ‘Kravicom’ je na neki način postao pravi ‘Love mark’, simbol tradicije i kvaliteta. Brojne inovacije su označile predhodne godine poslovanja, a u 2013, izdvojio bih ćinjenicu da je Imlek  prva i jedina domaća kompanija koja je uvela celu liniju proizvoda od sto odsto organskog mleka – ‘bello organic’.

Sa kojim to izazovima se susreće danas menadžer u Francuskoj i da li su to isti izazovi sa kojima se susreće menadžer u Srbiji?

U vremenu globalizacije i otvorenih tržišta, ne postoje više suštinske razlike… Naravno, Francuska je sređenije društvo od našeg i iz tog postulata prozilaze neke razlike. Kao pozitivno za Srbiju bih napomenuo, iz ličnog iskustva, malo veću dozu fleksibilnosti i kreativnosti kod naših radnika. Opšte je poznato da Francuska važi za zemlju u EU sa najvećim stepenom socijalne pravde, a ta se činjenica vrlo često zloupotrebljava na štetu ekonomske efikasnosti.