Sony juri dobit preko zabave

PinterestFacebookTwitterShare

Japanski Sony planira da u naredne tri godine poveća dobit iz poslovanja za 25 puta preusmeravanjem poslovanja na profitabilnije foto-senzore, videoigre i zabavu.

Predstavljajući strategiju do 2018, Kazuo Hirai, izvršni direktor japansksog elektronskog giganta, rekao je da Sony svojim podružnicama želi da pruži veću autonomiju u odlučivanju kako bi podstakao rast korporacije.

Pritom ne isključuje izlazak iz poslovanja vezanog za pametne telefone i televizore, sektora u kojima je Sony suočen s konkurencijom jeftinijih azijskih rivala, kao i liderima u toj industriji poput Applea i Samsunga.

"Ako se naša početna srednjeročna korporativna strategija odnosi na reforme, druga strategija, koja će početi od iduće poslovne godine, odnosiće se na ostvarivanje dobiti i ulaganja za rast", rekao je Hirai.

Takođe je istakao da kompanija cilja operativnu dobit od najmanje 500 milijardi jena (4,2 milijarde dolara) u poslovnoj 2017/2018 godini, u odnosu na 20 milijardi jena prognoziranih za ovu finansijsku godinu, koja u Japanu završava 31. marta.

Cene deonica Sonya porasle su u prošloj godini za više od 80 odsto, nakon što su investitori pozdravili restrukturiranja.

Nova strategija Sonya sprovodi su u vreme žestoke konkurencije, koja je pojedine japanske kompanije gurnula u gubitke i prisilila na restrukturiranja. Pritom je Panasonicu pomoglo to što je prebacio fokus na tehnologiju vezanu za automobile i kućne aparate, dok je Sharp zapao u gubitke, ostavši skoncentrisan na monitore.