Prodat najuticajniji slovenački dnevnik

PinterestFacebookTwitterShare

Najuticajniji slovenački dnevnik "Delo" u sredu je prodat preduzeću FMR koje se obvezalo za njih isplatiti 7,3 miliona evra, prenose mediji u Sloveniji.

Aranžman još mora da odobri slovenačko ministarstvo kulture kao nadležni regulator za medija.

Novi će vlasnik novac isplatiti dosadašnjem vlasniku "Dela", koncernu Pivovarna Laško (PL) koja je prodala deonice zbog visokih obaveza prema bankama koje od njega traže da se zbog finansijskog restrukturiranja bavi pivovarstvom kao svojom osnovnom delatnošću, a udele u medijskoj industriji proda. PL je nedavno prodala i deonice u mariborskom dnevnom listu "Večer".

Osnivač firme FMR, ugledni i uticajni slovenački privrednik Stojan Petrič, u sredu je oštro porekao da iza njega stoje "stričevi iz pozadine", što je uobičajeni eufemizam za staru gardu političke levice koju navodno predvodi bivši predsednik Milan Kučan.

Petrič je isto tako u izjavi naveo da su sasvim neopravdane i sramotne spekulacije kako on preko FMR-a kontroliše više privatnih kompanija u poreskim oazama širom sveta.

Petrič je niz godina vodio uspešnu firmu "Kolektor", a nedavno se spominjao i kao kandidat za važne funkcije na državnom nivou, pa i kao potencijalni direktor tzv. "loše banke" koja vodi sanaciju i restrukturiranje slovenačkog bankarskog sistema, do čega nije došlo jer su na glavna mesta u "lošoj banci" u vreme bivše premijerke Alenke Bratušek postavljeni strani menadžeri s iskustvom u bankarskim poslovima.

"Delo" je slovenački list s najdužom tradicijom, a po mišljenju mnogih i najkvalitetniji i s najvećim uticajem u javnosti, a obično se drži da odražava stavove bliske vladi.

U "Delu" koje ima oko 400 zaposlenih, od čega oko 150 novinara, boje se da bi novi vlasnik mogao promeniti orijentaciju lista ili smanjiti broj zaposlenih.