Ako imate ovih 8 osobina, vi ste efikasan poslovni lider

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Potrebne su godine iskustva da bi neko postao efikasan poslovni lider. Osnovni razlog je taj što efikasno liderstvo znači posedovati nekoliko veština koje i same zahtevaju naporno učenje. Zapravo, „veština“ i nije najbolji naziv za te osobine. Više su vrline, piše inc.com

Iako se različiti stilovi rukovodstva mogu koristiti u različito vreme kako bi se izgradilo i vodilo efikasno preduzeće, ovih osam karakternih crta morale bi biti prisutne kod svakog lidera:

1. Samosvest

Jedna od najvažnijih osobina poslovnog lidera je samosvest i sposobnost da se prepoznaju sopstvene vrline i mane.

Vrlo često srećem poslovne lidere ili ambiciozne preduzetnike koji čine grešku pokušavajući da po svaku cenu sakriju svoje slabosti, umesto da se njima otvoreno bave i za njih nađu efikasno rešenje. Ili još gore, uopšte nisu svesni svojih mana i u potpunosti igraju na svoje vrline.

Vremenom ih to čini ranjivim, zbog čega često ispašta njihov posao.

2. Odlučnost

Efikasan lider mora u kratkom roku da nauči kako da brzo donosi ispravne odluke.

Ono što mnogi lideri zaboravljaju je činjenica da je nedonošenje odluke i dalje odluka. Ovo je poznato kao „paraliza analizom“. Iz straha da će doneti pogrešnu odluku, oni donošenje odluke odlažu, što skoro uvek izaziva još veći problem.

Efikasni lideri ovu lekciju uglavnom uče na teži način. Jednom kada je nauče, spoznaju vrednost brzog i odlučnog delovanja, čak iako nisu sasvmim sigurni u ispravnost svoje odluke, jer znaju da je bilo koja odluka bolja od neodlučnosti.

3. Pravičnost

Jednaki tretman saradnika, bez obzira na okolnosti, mora biti karakteristika svakog efikasnog lidera.

Bez pravičnosti imate subjektivnost, a subjektivnost se vrlo teško vaga. Kao rukovodilac nemate taj luksuz da detaljno promatrate svaku situaciju, konflikt ili lični problem. Još važnije je imati principe i navike koji omogućavaju brzo postizanje željenih ciljeva. To podrazumeva upravljanje internim problemima kompanije po jasno utvrđenim principima koji su prema svima pravični.

4. Entuzijazam

Ako želite da vas ljudi slede, morate ih voditi sa entuzijazmom.

To je nešto što ja pokušavam da usadim ljudima sa kojima radim, naročito prodajnim timovima. Najbolje je voditi sopstvenim primerom. Nijedan zaposleni neće hteti da radi za nekoga ko ne poseduje osobine koje od njih zahteva. Isto tako, nijedan liderski tim neće želeti da krv, znoj i suze ulaže u preduzeće koje vodi neko sa manje entuzijazma od njih.

To je vaš posao kao lidera, ne da kažete, već da pokažete svima oko sebe kako svakodnevni entuzijazam i posvećenost izgledaju.

5. Integritet

Zaraditi poštovanje vašeg tima bez potrebe da ih podsećate na svoje starešinstvo jeste definicija integriteta.

Previše lidera oslanja se na svoju titulu kao na štaku. Sopstveno ponašanje pravdaju govorivši „Ja sam osnivač, ja sam izvršni direktor, ja sam menadžer“, umesto da steknu poštovanje delajući i ponašajući se kako treba.

Integritet podrazumeva više nego puko činjenje prave stvari. Podrazumeva da predstavljamo nešto više od sebe samih i postavljamo presedan u sopstvenom preduzeću. Na kraju krajeva, kultura jedne kompanije je odraz njenih lidera.

Što znači da sve počinje vama.

6. Znanje

Brbljivci su bezvredni.

Poslovni lider mora biti stručnjak koliko i koordinator. Previše izvršnih direktora se oseća udobno u svojoj kancelariji i prestaju da budu prisutni u svakodnevnom poslovanju sopstvenog preduzeća. To dovodi to gubljenja dodira sa svojim zaposlenima, kolegama, a ponekad i sa sopstvenom delatnošću kao takvom.

Ako želite ostati lider, kako vašeg tržišta, tako i vašeg preduzeća, od presudnog je značaja da pratite šta se događa i da uvek raspolažete relevantnim činjenicama i brojkama.

7. Kreativnost i maštovitost

Sposobnost pronalaska novih i inovativnih ideja koje vaše preduzeće vode napred je ono što poslovnim liderima omogućava da svoje mesto zadrže na duže staze.

Nije teško izgraditi profitabilnu kompaniju. Teško je držati kompaniju profitabilnom tokom decenije, dve, tri. Još teže je preuzeti profitabilnu firmu i iznova udvostručavati njene prihode.

Previše preduzetnika, osnivača kompanija i izvršnih direktora smatra da je ovaj proces rasta rezultat napornog rada. „Dovoljno radite i imaćete rezultate kakve priželjkujete“. To nije istina.

Značajna količina kreativnosti je potrebna da bi se vaše poslovanje unapredilo. Jer ono često nije prava linija, što znači da nije potrebno „napornije raditi“, već smisliti potpuno drugačiji pristup.

8. Izdržljivost

Na kraju, svaki lider zna da je najvažnije istrajati, čak i kada stvari krenu po zlu.

Dobri lideri nemaju problem sa neodređenošću. Nećete imati sve odgovore. Nećete uvek znati gde dalje. Pobeđivaćete, ali i gubiti. Uprkos svemu, ne smete izgubiti samopouzdanje. Morate verovati u sebe i svoju sposobnost da istrajete do kraja.

Izvor: Inc.com, BIZLIfe

Foto: Pixabay