Alibaba čeka Srbiju

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta/AP

Kineski gigant Alibaba veoma je zainteresovan za srpsko tržište. Do septembra će Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija sa tom korporacijom potpisati Memorandum o saradnji u oblasti turizma i onlajn plaćanja.

Državna sekretarka Ministarstva trgovine Tatjana Matić kaže da bi taj Memorandum omogućio izradu srpskog turističkog paviljona na Alibabinoj onlajn platformi za promociju turizma u Kini – “Fliggy”, promociju Srbije kao turističke destinacije i njenih turističkih ponuda, kao i uvođenje plaćanja putem “ali peja” za kineske turiste u Srbiji.

Sa tom kineskom korporacijom, koja je najviše zainteresovana za saradnju u oblasti turzima s obzirom na to da je Srbija ukinula vize za kineske državljane, pregovara se i o otvaranju distributivnog centra u Srbiji, a koji zavisi od izgradnje železničke pruge “Beograd-Budimpešta”, navodi Matić.

“Alibabi je bitan razvoj naše infrastrukture, pre svega rokovi u kojima će biti okončana izgradnja pruge Beograd-Budimpešta i to je, trenutno, ključno kada je u pitanju proces pregovora za otvaranje distributivnog centra”, objasnila je Matićeva.

Ona kaže da je namera da Memorandum sa Alibabom bude jedinstven i da obuhvati sve segmente, ali da je moguće da će u ovoj prvoj fazi biti potpisan memorandum koji bi se fokusirao na platformu “Fliggy”.

Takav model saradnje, ističe ona, Alibaba je ostvarila sa Finskom, što je, kako je navela, dovelo do povećanja kineskih turista u toj nordijskoj zemlji za 300 odsto.

Na pitanje zašto se na potpisivanje memoranduma toliko čeka, Matićeva odgovara da je Alibaba ogromna korporacija, te da svaki njihov nastup na novom tržištu mora biti dobro pripremljen, kao i da se moraju sagledati sve prednosti i troškovi koje jedno takvo ulaganje donosi.

Izvor: B92, Tanjug

Foto: Beta/AP