Alibaba „prejaka“ za Amazon u Kini

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Američki onlajn trgovac Amazon smanjuje obim poslovanja u Kini, najavljujući zatvaranje internet trgovine, koja je teško držala korak s konkurencijom poput Alibabe i JD.coma.

Rojters je prvi objavio planove Amazona da do sredine jula zatvori maloprodajnu platformu u Kini, kako bi se usredsredio na unosnije poslove prodaje inostrane robe i usluga u oblaku.

Potrošači će od 18. jula na Amazon.cn umesto ponude kineskih trgovaca moći videti ponudu Amazonove globalne trgovine, navodi BBC.

Amazon.cn nastao je na temeljima kineske trgovine knjiga, muzike i videa Joyo.com, kog je Amazon kupio 2004. godine za 75 miliona dolara i promenio mu ime tri godine kasnije.

Kompanija se teško nosila s konkurencijom dominantnih igrača poput JD.coma i Alibabinog Tmalla.

Povlačenje s tržišta druge ekonomije sveta vremenski se poklopilo s velikim Amazonovim ulaganjima u Indiju. Iz Amazona su najavili da će u internet trgovinu u toj zemlji uložiti 5,5 milijardi dolara.

Konkurencija u Indiji biće im lokalna kompanija Flipkart, koja je prošle godine pokrenula hindsku verziju svoje mobilne web stranice i aplikaciju za pametne telefone, kako bi privukla milione novih korisnika u toj zemlji.

Izvor: SEEbiz

Foto: Pixabay