Alipej svima u Srbiji donosi e-novčanik

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Alipej u Srbiju donosi potpuno nov način plaćanja – elektronski novčanik, odnosno elektronski servis preko koga bi naši građani mogli onlajn da plaćaju robe i usluge na većini prodajnih mesta, a ne samo preko interneta.

U ovom trenutku to gotovo da nije moguće, jer se u prodavnicama, osim gotovine, koriste uglavnom kartice, ali ne i ovakav sistem naplate, kaže za Politiku državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.

Kako dodaje, saradnja sa najvećom i najznačajnijom kineskom IT kompanijom znatno bi doprinela razvoju e-trgovine i tržišta u našoj zemlji. Što je najvažnije za korisnike, ovakav sistem naplate je siguran i pouzdan, a važno je da eventualne zloupotrebe ova kompanija kompenzuje u celini.

Alipej, ogranak za digitalno plaćanje kineskog giganta za e-trgovinu Alibaba, nastao je isključivo zbog naručivanja robe preko ove platforme, međutim, danas se u Kini gotovo sva plaćanja obavljaju preko ovog sistema.

Procenat građana Srbije koji kupuju preko interneta raste, ali je jedna od većih prepreka do sada bilo nepoverenje u ovaj način trgovine. U slučaju ove kineske kompanije i sistema koji je promovisala kroz elektronsko plaćanje, sigurnost kupovine je na najvišem nivou, kaže Matićeva.

U Ministarstvu trgovine ističu da očekuju da će prihodi od elektronske trgovine u ovoj godini iznositi oko 354 miliona dolara. Do 2023. godine predviđa se da će prihod biti 510 miliona dolara.

Najveći prihod na domaćem onlajn tržištu ostvaren je od prodaje elektronskih uređaja, i to 161 milion dolara, a prosečna potrošnja po korisniku iznosi 87,18 dolara.

Broj korisnika e-trgovine porastao je sa 18 odsto (od ukupnog broja korisnika interneta u 2011. godini) na 30,9 procenata, koliko je zabeleženo prošle godine. Tokom 2018. godine više od 1,8 miliona građana je kupovalo putem interneta.

Istraživanja pokazuju da je prosečan internet kupac u Srbiji spreman da za jednu onlajn kupovinu izdvoji 10.334 dinara. On nije dovoljno dobro informisan o svojim pravima pri internet kupovini, navode u Ministarstvu trgovine.

Kao glavnu prednost e-trgovine, većina (84 odsto) je navela uštedu vremena, dok su kao pozitivne strane pomenuli i praktičnost, dostavu na željenu adresu, širi asortiman robe i manje fizičkog napora. Inače, četiri od 10 ispitanika su u poslednjih šest meseci obavili onlajn kupovinu, navodi se u Ministarstvu trgovine.

Izvor: Politika

Foto: Pixabay