Amazon DEFINITIVNO “trese” tržište od 800 mlrd. USD

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: screenshot

Kompanija Amazon otvorila je prvi supermarket bez prodavaca, poslednji u nizu signala da je gigant za internet trgovinu ozbiljan u svojoj nameri da uzdrma 800 milijardi dolara “tešku” industriju trgovine namirnicama.

U novoj prodavnici u Sijetlu, kupci mogu da uzimaju namirnice poput jaja, mleka i drugo, bez čekiranja na kasi i vađenja novčanika.

Kupci se preko aplikacije na pametnom telefonu čekiraju prilikom ulaska u objekat, a kamere i senzori prate šta uzimaju sa rafova. Artikli se direktno ubacuju u kese, a naplaćuju se preko Amazonovog računa po izlasku iz prodavnice.

Novi market, nazvan Amazon Go Grocery, predstavlja ekspanziju Amazon Go prodavnica koje se šire već dve godine.

Prodajni objekat se prostire na oko 1.000 kvadratnih metara, što ga čini više od pet puta većim od manjih prodavnica, a sadrži više proizvoda od sokova i sendviča koji se mogu naći u objektima Amazon Go, dovoljnih za pripremu obroka ili punjenje frižidera.

U prodavnici u Sijetlu mogu da kupuju i celu porodicu sa samo jednim skeniranim telefonom, a sve što članovi porodice uzmu sa polica beleži se na osobu koja ih je “čekirala”.

Međutim, posetioci prodavnica ne bi trebalo da pomažu strancima da dohvate nešto sa gornjih polica jer, kako Amazon upozorava, taj proizvod bi bio naplaćen pomagaču, a ne stvarnom kupcu.

Ostali maloprodajni trgovci i startapovi se utrkuju da pokrenu svoje objekte sa sličnom tehnologijom bez trgovaca, a upravo jedan takav se testira u Teksasu.

U Amazonu su odbili da potvrde da li im je u planu da otvore još sličnih objekata. Otkako je lansirao svoju prvu Amazon Go trgovinu pre dve godine, e-trgovac je otvorio još 25 takvih prodavnica u velikim gradovima, kao što su Čikago, Njujork i San Francisko.

Izvor: BIZLife, Agency

Foto: screenshot