Atlantic u 2017. nadmašio planove rasta profitabilnosti

PinterestFacebookTwitterShare

Atlantic Grupa je u 2017. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 711 miliona evra, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 3,9 posto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 78 miliona evra i veća je za 22,7 odsto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 69,2 odsto na 37 miliona evra. Izuzetni rezultati ostvareni su na krilima rasta sopstvenih brendova i distributivnog  poslovanja, rasla su i sva najveća tržišta Atlantic Grupe, a prvi put je krajem 2017. uprkos izazovima u okruženju, objavljena korekcija očekivanja profitabilnosti – na više! Među brendovima su se dvocifrenim rastom posebno istakli Argeta i Donat Mg u Hrvatskoj i Srbiji, Barcaffe i Cedevita u HoReCa kanalu, Kala, Kalnička i Štark u Hrvatskoj, kao i Multivita i Donat Mg u Rusiji. Svi ključni brendovi povećali su ili zadržali tržišno učešće, a Argeta je, nakon Austrije prošle godine, postala tržišni lider i u Švajcarskoj

 Fokus na brendove, kvalitetno upravljanje i nove poslovne prilike

Sa izuzetnim poslovnim rezultatima, prošlu godinu je obeležilo dezinvestiranje proizvodnog segmenta sportske ishrane kao i fokusiranje na brendirano poslovanje i razvoj Multipowera prema premium segmentu. Fabrike u nemačkom Bleckedeu i Novoj Gradišci preuzela je belgijska kompanija Aminolabs u transakciji vrednoj 27 miliona evra, uz ostvarenu dobit od gotovo 9 miliona evra. Prvi kvartal  2017. obeležen je naporima vezanim uz stabilizaciju Agrokora, koji je najveći regionalni maloprodajni partner Atlantic Grupe. Iako je prihod od prodaje Agrokoru pao više od 15 posto u odnosu na 2016., taj pad je više nego kompenzovan rastom prodaje ostalim kupcima pa je u prošloj godini na tržištima Srbije, Hrvatske i Slovenije ostvaren rast od čak 5,1 odsto. Novim  distributivnim ugovorima je na najvećim tržištima, sa Red Bullom u Srbiji (vrednim 5 miliona evra) i sa kompanijom Mars u Hrvatskoj (vrednim 13 miliona evra), potvrđeno širenje distributivne delatnosti kao deo dugoročne poslovne strategije. Krajem godine Atlantic Grupa je, takođe, pokrenula uslužnu proizvodnju delikatesnih namaza Argeta u SAD-u, s ambicioznim planom osvajanja najpre značajnog etno segmenta ovog tržišta.

„Protekla godina je bila i izazovna i izuzetno uspešna za Atlantic Grupu. Rasli smo gotovo bez izuzetka po svim stavkama i kriterijumima, i ne jedino u brojkama. Kompanija je ojačala sopstvene brendove i distribuciju, dezinvestiranjem najvećeg dela proizvodnje za treće strane osnažen je fokus na brendove i pokrenute su brojne aktivnosti za efikasniji pristup zapadnoevropskim tržištima, a s jednim od naših najinternacionalnijih brendova iskoračili smo i na perspektivno američko tržište. Naš uspeh prepoznaje i stručna javnost pa je Atlantic i u 2017. primio nagradu Zagrebačke berze za transparentnost i kvalitet upravljanja odnosima s investitorima, dok nas je priznanje krovne svetske organizacije stručnjaka za upravljanje ljudskim resursima, HRO Today, za promovisanje dobre prakse u ovom području, svrstalo u vrh evropskih kompanija“, komentarisao je Emil Tedeski, predsednik Uprave Atlantic Grupe.

 Najviše rasla Pića, distribucija u Hrvatskoj i tržište Rusije

Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u 2017. najviše su uticala Strateška poslovna područja: Pića s rastom od 7,3 odsto i Delikatesni namazi i Zdravlje i nega s rastom svaki od 7,0 odsto. U distributivnoj delatnosti rastom se ističu Strateško distributivno područje Hrvatska (6,9 odsto) i Strateško distributivno područje Srbija (3,0 odsto). Kafa se sa 20,7 odsto učešća u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 147 miliona evra prihoda od prodaje. Među tržištima najvećom  stopom od 23,1 odsto je raslo tržište Rusije i ZND-a, a u regionu Hrvatska 7,5 odsto i Srbija 3,5 odsto.

Izvor: BIZLife