Auto-klaster Srbije – hiljade radnika i dva VELIKA izazova

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Srpski auto-klaster proizvođača delova i komponenti za auto-industriju okuplja 50.000 radnika i najveća je industrijska grana Srbije.

Kako će se naši proizvođači delova prilagoditi nastupajućoj revoluciji u auto-industriji kada se sa benzina i dizel-motora prelazi na električna vozila, razgovaralo se na konferenciji „SEE Automotive Conference – Connect & Supply 2019“ u Beogradu.

Prvo veliko pitanje za proizvođače auto-delova u Srbiji je za kog stranog poručioca delova vezati svoju sudbinu u budućnosti. Najbolji put je kada kao proizvođač imate uvid u istraživanja i budućnost svog proizvoda.

„Stranci otvaraju istraživačke centre u Srbiji što je veoma dobro za državu. Tokom konferencije oni će predstaviti razvoj električnih automobila, razvoj novih tehnlogija, pre svega 3D tehnologije, i na koji način te nove tehnlogije mogu da pomognu razvoju Srbije“, navodi direktor automobilskog auto-klastera Srbije Igor Vijatov.

Drugi veliki problem je radna snaga koja, čim stekne iskustvo, traži način da ode iz zemlje i u inostranstvu unovči stečeno znanje.

Migracije su velike, čitavi timovi odlaze u Češku, Slovačku, Nemačku. Vlasnici firmi za proizvodnju nemaju mogućnost da zadrže radnike pa su u stalnoj potrazi za novim izvorima radne snage.

„Kako prevazići taj problem je ozbiljno pitanje – da li povećati plate ili povećati saradnju sa strateškim partnerima iz inostranstva, napraviti bolje, veće firme“, navodi Zoran Rajić iz TPV „Šumadija“.

Auto-klaster Srbije smatra da, bez obzira na mnoge probleme, ima još dosta mesta za sve one koji bi na prostoru jugoistočne Evrope da proizvode delove.

Jeftina radna snaga, dobar kvalitet, ali i inženjerski kadar kao i pravljenje komunikacija novim auto-putevima mogu dovesti do toga da se veliki igrači pojave i u do sada neinteresantnim ruralnim krajevima Srbije.

Izvor: RTS

Foto: Pixabay