Beobuild: OZBILJNE nelogičnosti plana za beogradski METRO

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

U zgradi Gradske uprave Grada Beograda do 6. marta je u toku rani javni uvid povodom izrade generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metroa.

Sa izmenama koje donosi, novi plan za razvoj metro sistema u Beogradu jedan je od najkontroverznijih u decenijama dugom procesu planiranja Beograda, ocenjuje se u analizi stručnog portala Beobuild.

Na najosnovnijem nivou, može se reći da linije metroa onako kako su trasirane u aktuelnom planu za beogradski metro, dovode u pitanje osnovne pretpostavke svakog metro sistema – od toga da plan gradnje ignoriše transportne prioritete i primarno razvija alternativne lokacije, da trase zaobilaze najgušća naselja i odredišne tačke produžavajući trajanje putovanja, do toga da onemogućuje optimalno kombinbovanje sistema sa ostalim vidovima saobraćaja, piše portal.

Najveći problem je, kako se ističe, već u prioritetnoj prvoj liniji, ali ozbiljne nelogičnosti postoje na čitavom sistemu.

Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva, na gotovo polovini trase prolazi kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine, navodi se u analizi.

Takve promene se pravdaju činjenicom da su na takvim lokacijama u budućnosti predviđene stambene namene, što praktično znači da će prioritetna prva metro linija biti građena za špekulacije sa još neizgrađenim zemljištem.

Tako su, umesto kritičnih tačaka, poput Železničke stanice u Prokopu, Kliničkog centra i Trga Slavija, zapravo pokrivene parcele koje tek treba da se grade, ukazuje Beobuild.

Autori analize stoga ističu da je rani javni uvid plana razvoja šinskih sistema u Beogradu važan korak u planiranju i prilika da se pojedinci, udruženja, institucije i celokupna zainteresovana javnost odredi u odnosu na predložena rešenja i podnesne svoje primedbe na plan zakljčno sa 6. martom.

Vesić: Izgradnja metroa počinje krajem godine

Prema rečima zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića, izgradnja metroa počeće krajem ove godine.

“Vrednost metroa je tri milijarde evra i Beograd ima dovoljno para da sprovede mere”, rekao je Vesić na javnom slušanju u Skupštini Srbije na temu “Kvalitet vazduha u Srbiji”.

Pet GODINA za prvu liniju metroa


 

Izvor: Beobuild/BIZLife

Foto: Pixabay

Komentari 2

  1. Pingback: Poznato je koliko će koštati karta u BG metrou - Bizlife.rs

  2. Елеонора

    Да ли ми, као грађани, можемо да имамо икакву улогу у промени одлуке ВЛАСТИ куда да орође метро, ако имамо, гласам за стари пројект који је водио рачуна о путањама највећег кретања становништва. Елеонора