Beograd – biznis centar regiona

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: promo

MPC Properties, najveći investitor u regionu Jugoistočne Evrope, ulaže u dva nova strateška office projekta – Ušće Tower Two i Navigator Business Center 2, koja će obogatiti ponudu poslovnog prostora klase A u Beogradu i postaviti novi standard gradnje na tržištu. Objekti su trenutno u fazi izgradnje, a završetak oba se očekuje u prvom kvartalu 2020. godine. O specifičnostima ovih projekata razgovarali smo sa Natašom Bugarinović, direktorkom za razvoj portfolija poslovnog prostora kompanije MPC Properties.

Šta je ono što tržište i poslovna zajednica može očekivati?

MPC Properties je svoje bogato iskustvo u razvoju i upravljanju nekretninama integrisao prilikom procesa osmišljavanja koncepta za dve nove i izuzetne poslovne zgrade Ušće Tower Two i Navigator Business Center 2. Sami nazivi ovih objekata govore da se radi o nastavku, odnosno drugoj fazi postojećih projekata. Naši postojeći projekti, Ušće Tower i Navigator Business Center, svojim kvalitetom i karakteristikama već zauzimaju vodeće mesto u ponudi poslovnih objekata u Beogradu i Srbiji. A mi smo prilikom izrade novih koncepta za ove poslovne objekte želeli da pomerimo granice na domaćem tržištu i da idemo u korak sa aktuelnim svetskim standardima i objektima koji se trenutno razvijaju u većim biznis centrima, a pre svega u Londonu, Beču i Varšavi. Takođe, značajne smernice za dalji razvoj generisali smo iz našeg bogatog iskustva u upravljanju postojećim objektima, kao i kroz ispitivanja zadovoljstva zakupaca. Naša grupacija MPC Holding je uspešno završila sertifikaciju ISO standarda ISO 9001:2015 i ISO/IEC 27001:2013, što je dodatno doprinelo poboljšanju vođenja svih procesa uključujući i procese razvoja nekretnina.

Navigator

Po čemu se vaši projekti izdvajaju na tržištu?

Strategija naše kompanije je izgradnja najmodernijih poslovnih objekata u skladu sa najvišim svetskim standardima. Mi smo kompanija koja razmišlja strateški i dugoročno i kada su u pitanju kvalitet i održivost objekta ne pravimo kompromise i ulažemo više od konkurencije u samu izgradnju objekta, po čemu smo i prepoznati na tržištu. Naš posao ne podrazumeva samo razvoj nekretnine, već i upravljanje istom, pa je stoga izuzetno važno da objekti koje gradimo budu održivi, funkcionalni i u skladu sa principima zelene gradnje.

Navigator je prva poslovna zgrada u Beogradu koja je dobila LEED BD+C v.2009 Gold certificate, new construction. S obzirom da naša kompanija prati ceo životni ciklus objekta, moram da naglasim da je usvojeni koncept zelene gradnje već dao konkretne rezultate na prvoj fazi Navigatora. Objekat je sa najnižim operativnim troškovima – troškovima struje, grejanja, hlađenja i vode u Beogradu. Takođe, poseduje i kvalitetno radno okruženje, više svežeg vazduha i puno prirodnog svetla. Na Navigatoru smo koristili i najkvalitetnije materijale i ekološke boje.

Nastavljamo istim ritmom tako da smo u procesu sertifikacije i za Ušće Tower Two i Navigator Business Center 2. Ušće Tower Two se sertifikuje u skladu sa BREEAM standardom, a cilj je excellent, dok je Navigator Business Center 2 u procesu LEED sertifikacije a cilj je GOLD sertifikat.

Ušće Tower Two

Obzirom da se radi o A klasi modernih poslovnih objekata, da li nam možete više reći o novim tehnologijama koje će biti primenjene na njima?

Kada se govori o A klasi objekta podrazumeva se da objekat zadovoljava određene specifikacije u pogledu lokacije, osnovnih karakteristika, opremanja poslovnog prostora, kao i upravljanja objektom. Prilikom projektovanja naših objekata standardi A klasifikacije su minimum. Dodatno, zahtevi su i principi zelene gradnje, naše know-how iskustvo u upravljanju objektima i inovacije kako bi objekti bili jedinstveni na tržištu.

 U cilju integracije svega gore pomenutog, mi kao investitori angažujemo vodeće i iskusne projektante koji u kreativnom procesu daju inovativna i optimalna projektna rešenja. Ušće Tower Two kao i Navigator 2 su za nas značajni projekti gde smo organizovali konkurse, na kojima smo i izabrali najbolja projektantska rešenja i izuzetne projektantske timove. Konkretno, za izradu idejnog rešenja za Ušće Tower Two su angažovani „Chapman Taylor“ za arhitekturu i „Buro Happold“ za projekat instalacija. Upravo su vodeći inženjeri „Buro Happolda„ dali predlog za novu tehnologiju prirodne ventilacije koja će prvi put u Srbiji biti ugrađena upravo na našem Ušće Tower Two projektu.

Klimatski uslovi u Srbiji su idealni za primenu sistema prirodne ventilacije. U pitanju je energetski efikasan proizvod vodeće kompanije iz Velike Britanije „Passivent“ koji će omogućiti ubacivanje svežeg vazduha u prostor u svakom trenutku. Na ovaj način se prostor kompletno provetrava u toku noći kada su temperature prijatne, a u toku dana će zakupci moći jednim pritiskom na dugme da obezbede svež vazduh u svom prostoru. Tehnički je ovo postignuto tako što se na svakom spratu u podignutom podu i spuštenom plafonu ubacuju specijalni uređaji koji su povezani sa aluminijumskim žaluzinama postavljenim na fasadi objekta odakle se uvlači svež vazduh. Na ovaj način se uz minimalnu potrošnju energije obezbeđuje odličan kvalitet vazduha u prostoru u većem delu godine kada su temperature vazduha prijatne. Naravno objekat sadrži i sisteme za grejanje, hlađenje i ventilaciju koji će obezbediti idealne uslove u objektu i za temperaturne ekstreme zimi i leti.

Navigator

Koliko će tehnički novi projekti biti napredniji u odnosu na postojeće poslovne zgrade i šta će zakupci i njihovi zaposleni dobiti ukoliko se odluče za UšćeTower Two?

Pre svega zakupci će dobiti prelepo, inspirativno i zdravo radno okruženje, ali i funkcionalan prostor koji odiše elegancijom. U sklopu svakog od kompleksa, i Ušće i Navigator, biće obezbeđeni svi potrebni prateće sadržaji, kao što su restoran, fitness centar, zelena zona za opuštanje i relaksaciju, zatim kulturni sadržaji i mnogi drugi.

Osnovni i najvažnije resurs svih zakupaca jesu njihovi zaposleni i veoma je važno da upravo oni rade u pre svega zdravom okruženju koje stimuliše kreativnost i produktivnost. Iako je minimum čiste spratne visine za poslovni prostor A kategorizacije 2.80 m, mi smo odlučili da naša dva objekta imaju viši standard i obezbedili čistu spratnu visinu od 3.00 m. Ovim se omogućava više svetla u prostoru, bolji kvalitet vazduha, veći komfor i funkcionalnost prostora. Svojom fleksibilnošću prostori namenjeni zakupcima daju mogućnost različite organizacije poslovanja za širok spektar delatnosti. Pored velikih, zelenih okolnih površina, na oba objekta smo na svakom spratu predvideli manje terase koje su odlično mesto za predah i uživanje.

 

Izvor: BIZLife

Foto: promo