Amazon planira otvaranje 3.000 trgovina bez prodavaca

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Screenshot

Ako kompanija Amazon do 2021. godine otvori 3.000 trgovina bez blagajni, to bi moglo da košta oko tri milijarde dolara, kaže analitičar Morgan Stenli, ali bi signaliziralo i veći “ulaz” jedne od najvećih svetskih kompanija u prehrambenu industrijui, piše Blumberg.

U te trgovine bi kupci ulazili i kupovali uz pomoć aplikacije na mobilnom telefonu, a kompanija to čini u nastojanju da privuče nove kupce u svojim mini-marketima i sendvičarama.

Novi AmazonGo prodajni centri mogli bi da budu mini-marketi sa sveže pripremljenom hranom i sa nekim namirnicama, po uzoru na 7Eleven. Druga mogućnost su kiosci.

Agresivno i skupo širenje Amazona moglo bi da ugrozi 7Eleven i trgovine sendviča, porodične picerije i mobilne prodavnica takosa, ističe agencija.

Za Amazon su izazov visoki troškovi otvaranja svake trgovine. Prvi AmazonGo u Sijetlu koštao je više od miliona dolara samo za hardver.

AmazonGo funkcioniše tako što kupci ulaze u trgovinu uz pomoć aplikacije na mobilnom telefonu i nakon skeniranja mobilnog na okretnom ulazu biraju između salata, sendviča, pića i grickalica. Zatim odlaze iz trgovine, ne zaustavljajući se na blagajni.

Senzori i računari detektuju šta su uzeli i automatski im naplaćuju preuzeti obrok ili namirnice, piše Blumberg.

U Amazonu razmatraju mogućnost da do kraja godine otvore 10 takvih trgovina, u idućoj još 50 u velikim gradovima, a do 2021. godine do 3.000.

Izvor: BIZLife, Blumberg

Foto: Screenshot

Piše: T. K.