“Biće teško, ali pobedićemo”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Mlekara Šabac

Krajem marta u Mlekari Šabac doneta je odluka da se 100.000 evra, umesto u promociju novih proizvoda, usmeri u donacije pogođenima koronavirusom. Svojom akcijom Svim srcem uz vas #ostanikodkuće povezali su sva tržišta na kojima posluju – od prostora bivše Jugoslavije, preko Bugarske do Rusije. I pre odluke o uvođenju vanrednog stanja doneli su niz preventivnih mera radi sprečavanja pojave virusa kovid 19. Takođe, njihovi zaposleni nijednog trenutka nisu bili u strahu od smanjivanja zarada i dobijanja otkaza.

Svesni su teškog perioda koji očekuje ne samo njih već i ostale domaće kompanije, pogotovo zato što su prevashodno izvozno orijentisani –izvoz čini više od 70 odsto njihove ukupne prodaje. Svesni su da će biti teško, ali i da imaju stručni kadar, najznačajniji resurs koji će se uspešno boriti i izboriti sa predstojećom krizom. „Imamo tim za pobedu”, kažu u kompaniji.

O svemu ovome razgovaramo sa Vesnom Mitrović, direktorom prodaje Mlekare Šabac.

Kako se Mlekara Šabac ponašala u vreme vanrednog stanja?

Menadžment Mlekare Šabac je i pre odluke o uvođenu vanrednog stanja doneo niz preventivnih mera radi sprečavanja pojave virusa kovid 19, od obaveznog nošenja dodatne zaštitne opreme, pojačanih higijenskih mera, do preporuka socijalnog distanciranja. Rukovodioci su napravili planove i procedure rada za svoje sektore u vanrednim okolnostima, a u skladu sa ovom specifičnom situacijom u kojoj se našao ceo svet. Gde je bilo moguće, organizovan je rad od kuće, kao što je to omogućeno i majkama sa mlađom decom. Svim zaposlenima koji su odsustvovali sa posla zbog rada od kuće, rasporeda u svojim sektorima ili poštovanja mera samoizolacije – zarada nije umanjivana i redovno je isplaćivana. Donetim merama uspeli smo da se uspešno organizujemo u vrlo kratkom roku, a prilagođavanja i dalje traju, u skladu sa preporukama države i Svetske zdravstvene organizacije.

Kako je pandemija konkretno uticala na vaš biznis?

Sve je funkcionisalo i pored brojnih izazova, čime mogu da se pohvalim, jer smo nesmetano snabdevali tržišta i u Srbiji i u inostranstvu. Poslovanje na našem tržištu prilagodili smo skraćenom radnom vremenu prodajnih objekata usled policijskog časa, ali i potrebama naših partnera, podizvođača, dobavljača.

Sa druge strane, Mlekara Šabac je izvozno orijentisana kompanija, gde izvoz čini više od 70 odsto ukupne prodaje. Kvalitetom naših proizvoda osvojili smo tržišta Rusije, EU, Amerike i celog našeg regiona. Na primer, na ruskom tržištu smo prisutni već deset godina, a ono je vrlo zahtevno kada je reč o standardu kvaliteta, koji mi ispunjavamo.

Početak pandemije doneo je mnogo neizvesnosti i nepoznanica u pogledu funkcionisanja međunarodne trgovine. Iznenada su zemlje počele da zatvaraju svoje granice i proglašavaju vanredne mere, pa čak i vanredna stanja. To nas je negde zateklo, jer smo iz regularnog ritma jedne proizvodnje, proizvoda spremnih za izvoz i pozitivnog odgovaranja na redovne porudžbine – odjednom došli u situaciju gde je nesigurno da li će roba uspeti da stigne na krajnje odredište i šta će biti sa robom u magacinu, spremnom za dalju distribuciju. Situacija je postala mnogo lakša kada smo dobili potvrde da će međunarodni transport roba funkcionisati nesmetano.

Vi ste u periodu vanrednog stanja pametno povezali marketing i CSR. Koje ste odluke doneli?

Tako je. Mi u Mlekari Šabac odlučili smo da sredstva iz budžeta koja su bila namenjena za promociju novih voćnih jogurta u celosti preusmerimo na naše društveno odgovorne aktivnosti. Samo tu je u pitanju 100.000 evra. Ta sredstva preusmerili smo za pomoć onima kojima je to sada najpotrebnije. Tako smo dostavili pomoć zaposlenima u institutu Torlak, zaposlenima u KCS – Klinici za infektivne i tropske bolesti, zaposlenima u bolnici Šabac, Vojsci Srbije, penzionerima Mlekare Šabac, beogradskim penzionerima preko Banke hrane itd.

Kao kompanija, kako gledate na period koji je ispred vas?

Izazovi će biti isti i u Srbiji i u svetu, jer je kriza globalnih razmera. Opadanje kupovne moći biće najveći problem. Takođe, neizvesnost i strah igraće glavnu ulogu pri donošenju odluka o investicionim ulaganjima, što je ključno za oporavak privrede. Mi smo, prema raspoloživim informacijama i situaciji, napravili plan, koji podrazumeva prilagođavanje potrebama tržišta u novim uslovima poslovanja, cenovnu elastičnost, fleksibilnost u pogledu strukture proizvodnje, kao i u pogledu otvaranja novih tržišta.

Mlekara Šabac, kao proizvođač potpuno prirodnih i zdravih mlečnih proizvoda, bez konzervanasa, aditiva, biljnih i drugih dodataka, nastojaće da osvoji i nove potrošače – uvek i isključivo kvalitetom. Verujem da će čak i pri smanjenoj potrošnji kvalitet proizvoda biti presudan.

Biće teško, ali sa stručnim kadrom koji imamo i koji je naš najznačajniji resurs uverena sam da ćemo se uspešno boriti i izboriti sa predstojećom krizom, koja, nažalost, po svim predviđanjima neće kratko trajati. Ipak, imamo tim za pobedu.

Koliko će ova pandemija uticati na ekonomiju u Srbiji, ali i u svetu?

 Sasvim je jasno, što pokazuju i različite studije, da ćemo se, kada pandemija bude prošla, suočiti sa ekonomskom krizom globalnih razmera. Više se ne postavlja pitanje da li će svet ući u recesiju. Pitanje je samo koliko će ona biti duboka. Svedoci smo da je, usled pandemije, već došlo do gašenja mnogih biznisa, smanjivanja plata, otpuštanja radnika, povećanja nezaposlenosti – kako u Srbiji, tako i u celom svetu. To će dovesti do pada potrošnje, posledično do pada prodaje, pa i same proizvodnje, a to do smanjivanja neophodnog broja zaposlenih i onda se ulazi u začarani krug. Čak i oni koji budu u mogućnosti da troše, odnosno koji za to budu imali neophodna sredstva, biće oprezni prilikom kupovine zbog povećanog rizika i strepnje od gubitka ili propadanja posla kojim se bave. Očekuje se da će se navike ljudi promeniti, kao i njihovi prioriteti. Ljudi će više voditi računa o zdravlju.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Mlekara Šabac

Komentari 1

  1. Marta

    Bravo ,sada svi treba da budu solidarni.