Bojkot reklamiranja na Fejsbuku “otkinuo” Zakerbergu 7 mlrd. USD

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Mark Zakerberg, osnivač Fejsbuka, izgubio je sedam milijardi dolara zbog bojkota društvenih oglasa na najpopularnijoj društvenoj mreži, dok je sama kompanija izgubila na vrednosti osam puta više.

Coca-Cola, Hershey i Honda su tri nova velika imena koja bojkotuju Fejsbuk i povlače sve svoje reklame s te i Instagram platforme.

Pre njih to su učinile i kompanije Dove, Lipton, američki operator Verizon, Patagonia, Ben & Jerry’s, Upwork, REI, The North Face, Unilever grupacija i još preko 120 kompanija, dok je Viber prekinuo sve veze s Fejsbuk kompanijom i izbacio Fejsbuk Connect, Fejsbuk SDK i GIPHY.

Sve ove kompanije povući će reklame s Fejsbuka najmanje na mesec dana, a neke među njima su se povukle čak do kraja 2020. godine.

Ovo je uticalo da na tržištu Fejsbuk izgubi više od 56 milijardi dolara vrednosti, kao kompanija, dok je Mark Zakerberg lično izgubio preko 7,2 milijardi i pao na listi najbogatijih ljudi na svetu.

Više nije treća najbogatija osoba na svetu, nakon Bila Gejtsa i Džefa Bezosa, završio je na četvrtom mestu, piše Blumberg.

Deonice kompanije na društvenim mrežama pale su za 8,3 posto, najviše u tri meseca, nakon što se Unilever, jedan od najvećih svetskih oglašivača, pridružio drugim kompanijama u bojkotu oglasa na društvenoj mreži. Unilever je rekao da će ove godine prestati da troši novac na Fejsbukove nekretnine.

Na ove poteze oglašivača i sve glasnije kritike Zakerberg je odgovorio na svom profilu na Fejsbuku.

Istakao je da će društvena mreža označiti sve objave vezane uz izbore posebnim linkom koji će korisnike voditi na stranicu s informacijama o izborima u SAD. Takođe, proširiće svoju definiciju govora mržnje, ali i zabraniti sve oglase u kojima se druga demografska grupa označava kao opasna.

Izvor: Klix

Foto: Pixabay

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.