Bregzit: Kompanije zalihama štite Britance od nestašce omiljenih proizvoda

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Zbog rizika da će Ujedinjeno Kraljevstvo 29. marta napustiti EU bez sporazuma o „razvodu“, kompanije Kelog i Mondelez Internešenel prave zalihe proizvoda.

Kako se navodi, kompanija želi da zaštiti Britance od potencijalnih nestašica Pringls čipsa, BelVita keksa i „Milka“ čokolade.

Mogući izlazak Britanije iz Unije bez dogovora, poznat kao „tvrdi“ Bregzit, naveo je nekoliko velikih kompanija da počnu s pripremama za eventualne poremećaje koji bi mogli da nastupe.

Kelog, poznat po Pringls čipsu, otvara nove magacine i pravi zalihe svojih grickalica i žitarica (pahiljice, musli, kornfleks) u nadi da će ublažiti štetu od potencijalnih zastoja na britanskoj granici i uvoznih carina, rekao je za Rojters generalni direktor Stiv Kejlen.

Dodaje da Kelog takođe radi s dobavljačima na obezbeđivanju dovoljnih količina sirovina za svoje fabrike.

Kejlen kaže da je Kelogov lanac snabdevanja izložen mogućim posledicama Bregzita, i kao primer navodi da se čips Pringls, drugi najpopularniji brend u Britaniji posle Pepsijevog „Vokersa“, proizvodi u Belgiji.

Prinlgs, koji može da se drži na zalihama 15 meseci, prošle godine je na britanskom maloprodajnom tržištu prihodovao 342,6 miliona dolara, prema podacima Euromonitora.

S druge strane, još izloženije je Kelogovo evropsko poslovanje s cerealijama, najveće u Zapadnoj Evropi s tržišnim udelom od 23,2 odsto prošle godine, budući da u Velikoj Britaniji kompanija ima više velikih fabrika. Kontinentalna Evropa je lani u ukupnoj Kelogovoj prodaji prozivoda od žitarica imala udeo od 18 posto.

„U okruženju EU bez graničnih barijera poslovanje se odvija fino, ali u okruženju sa carinama, u uslovima “trvrdog“ Bregzita to će se promeniti i moramo se pripremiti za to“, ističe Kejlen.

Istovremeno, Mondelez se priprema za “meki” Bregzit u nadi da će britanski i evropski političari postići dogovor u poslednji čas.

“Prema grubim procenama, očekujemo da će doći do poremećaja u transportu prozivoda u trajanju tri do četiri nedelje”, kaže glavni izvršni direktor Dirk Van de Put.

Mondelez je povećao skladišne i prevozne kapacitete u Britaniji i gomila zalihe svih proizvoda koje pravi u Evropi, uključujući BelVita keks i čokoladu „Milka“, dodao je on. Prema njegovim rečima, kompanija ne planira povećanje cena, ali bi ozbiljna devalvacija britanske funte mogla da učiniti njihovu evropsku robu vrlo skupom.

Izvor: B92/agencije

Foto: Pixabay