Đilas: METRO 2x skuplji od projekta iz 2012., neko će morati da odgovara

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Jedan od osnivača Saveza za Srbiju i nekadašnji gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da pod punom odgovornošću tvrdi da je predlog metroa aktuelne gradske i republičke vlasti zločin prema građanima i da je početna cena od 4,4 milijarde evra dva puta veća od cene projekta metroa od pre sedam godina, zbog čega će neko morati da odgovara.

Đilas je predstavio ceo postupak projektovanja metroa u vreme kada je on bio gradonačelnik, počev od 2009. kada su stručnjaci iz inostranstva dali predlog izgleda metroa, javne rasprave na kojoj je odlučeno da to bude nezavisni šinski sistem, do posete Beču novinara i političara kako bi videli funkcionisanje tamošnjeg metroa.

Đilas je podsetio i da je u junu 2010. godine Skupština Beograda jednoglasno, odnosno svih 110 odbornika pozicije i opozicije, glasalo za dokument kakav će biti metro, čime je prvi put uspostavljen konsenzus o nekom pitanju.

Potom je podsetio na proces pregovora sa Francuskom, načina finansiranja izgradnje metroa i predloga Italije i Francuske „ključ u ruke“ koji je odbijen, do želje Grada da to bude zajedničko finansiranje Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke, uz tender za građevinske radove.

U aprilu 2012. godine, podsetio je Đilas, dobili smo idejni projekat za prvu liniju metroa od Galenike do Ustaničke, a na Trgu Republike bi bilo ukrštanje sa drugom linijom, koja bi išla od Mirijeva do Orlovače, a dužina bi bila nešto više od 41 kilometar.

Đilas je potom izneo računicu francuske kompanije „Ežis“, koja je i sadašnjoj vlasti predstavila troškove izgradnje za dve linije metroa, a onda i predlog Grada sa smanjenim troškovima, jer bi radile domaće kompanije, i te dve linije metroa koštale bi 2,2 milijarde evra.

Đilas je rekao da je Ežis dao cenu za deonicu od Vukovog spomenika do Novog Beograda od 702.562.612 evra, a da je Grad tu to procenio na 543.159.409 evra.

Upitan da li je intenziviranje priče o beogradskom metrou usledilo zbog predstojeće posete francuskog predsednika Emanuela Makrona, čime bi se zapečatio dogovor, Đilas navodi da je deo Francuza u poslu oko metroa svega 10 odsto, a da je problem kineski deo koji se radi bez tendera.

Izvor: Insajder

Foto: Pixabay