Dropšiping: Dobra zarada za rudarski posao

PinterestFacebookTwitterShare

Dok trepnete već imate u džepu hiljade dolara, a vi ne morate baš mnogo da radite. Takav je grub opis onlajn trgovine – dropšipinga, koji možete naći na internetu. Sve je lako, jednostavno i na tacni. Dovoljno je da imate računar. Ne morate čak ni da ustanete iz fotelje. Jedino, možda, da biste otvorili račun u banci.

Postoji li stvarno trgovina gde nije potrebno zasukati rukave, naporno raditi mesecima, godinama? Za svakoga ko misli da je to usputni posao i da se ne razlikuje mnogo od Instagram naloga, bolje već da na početku odustane od ove ideje.

Drop-šta?

Većina ljudi ima onaj zbunjen izraz lica kada im neko kaže da se bavi dropšipingom. Ili će sramežljivo ponavljati reči ili će pomisliti da to može svakom da ide od ruke. Retki su oni koji znaju sve pojedinosti o ovoj vrsti prodaje.

Ognjen Vuković, jedan od osnivača dropšiping zajednice na Fejsbuku koja broji više od 11.000 članova, kaže da među ljudima najčešće vladaju zablude kada je u pitanju ovaj način poslovanja. Kako kaže, dropšiping je u stvari jedan vid e-commerca, odnosno onlajn prodaje gde vlasnik sajta nema apsolutno nikakvog kontakta sa robom, već je samo posrednik u prodaji. On je spona između fabrike, odnosno proizvođača i posetilaca sajta koji su kupili određeni proizvod. Vlasnik sajta uplate šalje proizvođaču, a on kupcu šalje robu. Njegova ključna uloga je dobar marketing kako bi privukao kupce  koji su spremni da plate za ono što im se nudi.

Ipak, zarada ne izostaje. Ako na primer neko prodaje satove po ceni od 30 dolara, a nabavna cena istog je 10 dolara, ta razlika u ceni je upravo zarada koja ide na račun vlasnika sajta.

Međutim, Vuković, koji iza sebe ima desetak realizovanih onlajn prodavnica, kaže da nije baš sve lako kako se čini. Računica nije jednostavna: neko kupi, drugi proizvodi i šalje robu, a neko samo ubira plodove. Da bi onlajn prodavnica dobro radila troškovi su neminovni. Neophodno je platiti domen za taj sajt, hosting. Potom su tu troškovi održavanja sajta i na kraju bez dobre reklame u današnje vreme gotovo da nema prodaje.

Mala investicija, ali da li je zarada sigurna?

Mala investicija jedna je od prednosti dropšipinga. Nema potrebe da se ulaže u velike lagere, magacine, zaposlene, već samo u virtuelni izlog. Pored toga, uvek možete da okušate sreću i na globalnom tržištu. Zamislite samo situaciju, vi ste u Srbiji, a vaša prodavnica ima lepe rezultate u Norveškoj.

Te prednosti dropšipinga mogu da budu i njegove mane jer je konkurencija nepregledna, pa je zato vrlo teško naći svoje mesto pod suncem.

Vuković kaže da bez obzira na epohalne priče o ovom vidu biznisa, dropšipining je jedan od najnezahvalnijih oblika e-commerca. Ne samo što ne možete da kontrolišete prostor za oglašavanje, što su ovom slučaju uglavnom društvene mreže i Google, nego nikako ne možete da utičete na kvalitet proizvoda. „Jednostavno u svemu tome ništa nije vaše, a vi treba da napravite sistem koji funkcioniše i koji donosi profit. Da bi se uspešno  ostvario dropšiping proces najbitnija stvar je da imate izgrađenu publiku ili da bar znate ko je vaša publika i kako da do nje dođete. Cela poenta e-commerca je da sa što manje novca dođete do ciljane publike“, kaže on.  Ipak, naš sagovornik ne preporučuje da se u ovaj biznis ulazi bez uloženih 1.500-2.000 dolara.

Najnoviji podaci pokazuju da je prodaja na Aliexpressu porasla za 40 odsto od kada se intenzivno bavi dropšipingom. Ipak, većini je jasno da je problem kupovine na ovom portalu kvalitet. Zato naš sagovornik preporučuje da proizvode potražite i na drugim sajtovima kao što su Alibaba, ebay, Gear Best. Osnovni cilj u dropšipingu je da nađete proizvođača na nekim od tih sajtova i ugovorite saradnju.

Ko ume njemu dve

Dobar proizvod će uvek da se prodaje. Međutim, poenta svakog marketinga, pa i dropšipinga je pronaći proizvod koji je osrednji, a može da reši određeni problem. Odnosno, upakovati ga u odličnu priču da privuče kupce. Za tako nešto ipak je potrebno određeno znanje i iskustvo.

Zato postavljanje prodavnice na platformu, koja je laka čak i za one koji nemaju mnogo tehničkog znanja, nije kraj kada je u pitanju ovaj vid onlajn trgovine. Finese koje tek tada slede zahtevaju napredno poznavanje digitalnog oglašavanja. Ako znate šta su i kako funkcionišu pixeli, google analytics, payment gateway, već ste na dobrom putu.

 „Kada ste sigurni da poznajete svaki deo procesa i njihove uzročno-posledične veze tada krenite sa malim koracima. Dropšiping je kao i svaki drugi posao, ići iz neuspeha u neuspeh, ne gubiti entuzijazam, dok ne prevalite dosta iskustva i znanja dok ne prepoznate koje su to stvari koje rade“, kaže Vuković. On savetuje da čak i novac koji je „bačen“ na testiranje tržišta donosi iskustvo i znanje. „Tek nakon dovoljno kilometara i staža i testiranja, bićete u mogućnosti da pravite velike stvari“, zaključio je on.

Sigurno da dropšiping nije posao za tetkinog malog koji ceo dan provodi uz računar i „valja“ maske za telefone koje je kupio preko Aliexpressa-a. Ovaj oblik e-commerca dobro je utemeljen i razvijenim državama kao što su USA, Kanada, Holandija i Nemačka. U Srbiji je tek u povoju i o njemu se priča kao lakom načinu zarade bez mnogo muke. Dropšiping nije magičan i novac ne može samo da kaplje. Zato, pre nego što se odlučite da uđete u dropšiping, stavite na papir imate li dovoljno znanja, novca i strpljenja da se nosite sa svim uslovima igre ovog poslovanja.