Filip Moris: Duvanska industrija može biti među liderima održivog razvoja

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Privatna arhiva

„Duvanska industrija može biti među liderima održivog razvoja, a potpuna transformacija našeg poslovanja morala je da počne od samog proizvoda“, rekao je Ivan Miletić, direktor korporativnih poslova za jugoistočnu Evropu kompanije Filip Moris.

Miletić je, na konferenciji Održiva budućnost 2020: „Liderstvo je partnerstvo“ u organizaciji Adria Medija Grupe, rekao da je Filip Moris pre pet godina i zvanično saopštio da je strateško opredeljenje ovog duvanskog giganta budućnost bez duvanskog dima.

„Mi smo ovu viziju počeli da gradimo od činjenice šta je za nas ispravna stvar. Razumeli smo da je promenu potrebno napraviti u samom korenu poslovanja – a to je naš proizvod. Ponudili smo potrošačima proizvod koji je manje štetan, na njegovom razvoju smo radili duže od 15 godina i došli do rešenja koje zagreva a ne sagoreva duvan“, objasnio je Miletić i dodao da sve što kompanija Filip Moris radi usmereno je na održivost poslovanja i na potrebe potrošača.

Industrije kao što je duvanska, zbog prirode svog poslovanja dugo su se suočavale sa skepticizmom kada je reč o održivom razvoju. Danas, Filip Moris je kompanija koja se uključuje u javni diskurs o mehanizmima za očuvanje životne sredine i smanjenom štetnom uticaju po okolinu jer otvara temu koja zagovara bolja rešenja za više od milijardu pušača koliko ih, prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, trenutno ima u svetu.

Filip Moris je prvi iz duvanske industrije koji je počeo da radi na tome i sveobuhvatno ušao u korenitu transformaciju poslovanja. Ujedno je i prva kompanija koja je dobila potvrdu Američke administracije za hranu i lekove (FDA) da je njihov proizvod baziran na sistemu za zagrevanje duvana usklađen sa principima javnog zdravlja i dozvoljen za prodaju pod strogo kontrolisanim marketinškim principima.

„Naša poruka je veoma jasna – ako ne pušite, ne počinjite. Ako pušite prestanite. Mi još kažemo, ako ne prestanete, promenite i mislimo da je važno informisati potrošače da postoje bolje alternative“, rekao je Miletić.

Današnji proizvođači su istovremeno i potrošači, odnosno „protrošači“ koji učestvuju u samom procesu izgradnje brenda i brinu o tome na koji način su njihove potrebe uključene u oba smera.

„S mnogo više pažnje danas posmatramo potrošače. Tražimo povratne informacije od njih i ulažemo resurse da uvedemo te informacije u proizvodne procese, da bismo unapredili korisničko iskustvo. Pravljenje ’protrošača’ je cilj na koji se svi fokusiramo kada je reč o novom konceptu poslovanja i održivosti“, zaključio je on.

Kompanija Filip Moris je 2019. proglasila godinom bez duvanskog dima. Globalna inicijativa koja zagovara budućnost bez duvanskog dima, Unsmoke, pobudila je veliku pažnju javnosti i ima za cilj da pokrene javni dijalog da se broj odraslih pušača redukuje i da se onima koji bi u drugačijim okolnostima nastavili da puše, pruži dovoljno informacija o boljim alternativama.

Izvor: BIZLife

Foto: Privatna arhiva

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.