Gost urednik: Nataša Pavlović, Mercator-S

PinterestFacebookTwitterShare

GOST UREDNIK oktobarskog broja BIZLife magazina bila je Nataša Pavlović, Izvršna direktorka marketinga, kompanija Mercator-S

Saradnja domaćih proizvođača i trgovaca važna za razvoj privrede

Poslednjeg dana septembra i prvog dana oktobra u Beogradu je održana konferencija Consumer Rules Summit, koja je okupila neke od najvećih privrednika iz celog regiona. Jedan od panela na tom događaju bio je i „Let’s Talk About Retail/Distribution“, na kojem su se učesnici usaglasili da je saradnja trgovaca i lokalnih i regionalnih proizvođača u oblasti prehrambene industrije ključna za dugoročno uspešno poslovanje. Predsednik UO Mercator Grupe, Tomislav Čizmić, tom prilikom je govorio o značaju podrške trgovinskih lanaca u razvoju prehrambene industrije u Srbiji, i naglasio da razvoj srpske prehrambene industrije nije u proizvodnji sirovina, već u kreiranju autentičnih domaćih brendova, koji mogu da budu konkurentni na tržištu Srbije i regiona.

Konferencije na kojima se otvoreno govori o neophodnosti saradnje trgovinskih lanaca i domaćih proizvođača, uvek treba da budu “vest broj jedan”. Ta tema mora da bude najvažnija ako želimo da imamo jake domaće brendove i ako želimo da životni standard u Srbiji bude još bolji.

Amazon najavljuje nove prodavnice

Očekuje se da će Amazon do kraja kalendarske godine otvoriti novu vrstu prehrambenih trgovina – “Woodland Hills” i “Studio City”, u Kaliforniji. I te prodavnice neće imati sličnosti sa lancem organske hrane “Whole Foods” ili bazom “Amazon Go”. Prema pisanju časopisa Wall Street Journal tehnološki gigant planira da najmanje 3.250 kvadratnih metara osposobi za novu vrstu prodavnica. Naziv novog koncepta trgovina još uvek nije poznat, a nakon otvaranja u Kaliforniji, očekuje se da će “Amazon” otvoriti prodavnice u Čikagu i Filadelfiji. “Amazon” je već obezbedio najmanje 12 lokacija u Los Anđelesu i okolini za novi koncept trgovina.

Budućnost trgovine je u digitalizaciji. Maloprodajni lanci koji konstantno rade na unapređenju usluge kroz tehnološke inovacije, razvijanju programa lojalnosti, mobilnih aplikacija, imaće šansu da budu interesantni i generacijama kupaca koje dolaze. “Amazon” je neko ko stalno postavlja nove standarde kada su u pitanju inovacije u trgovini, pa sada svi iščekujemo da vidimo kakve će biti nove prodavnice.

Nobelova nagrada za borbu protiv siromaštva

Ekonomisti Abidžit Banerdži, Ester Duflo i Majkl Kremer dobitnici su Nobelove nagrade za ekonomiju za 2019. za „njihov eksperimentalni pristup ublažavanju siromaštva na globalnom nivou”, saopštila je Švedska kraljevska akademija nauka u Stokholmu. Ovogodišnji laureati uveli su novi pristup u dobijanju pouzdanih odgovora o najboljim načinima borbe protiv globalnog siromaštva. To podrazumeva podelu ovog pitanja na manja, efikasnija pitanja, kao na primer koje su to najefikasnije intervencije za unapređenje obrazovanja ili zdravlja deteta.

Ovo vest, na prvi pogled, možda prođe neprimećeno kod čitalaca, međutim, ako je stavite u kontekst podatka da u ovom trenutku više od 700 miliona ljudi i dalje živi sa izuzetno niskim primanjima ili da svake godine oko pet miliona dece mlađe od pet godina i dalje umire od bolesti koje se često mogu sprečiti ili izlečiti jeftinim tretmanima, onda bude mnogo jasnije zašto je važno da u celom svetu ovakve teme budu uvek značajne. Uz klimatske promene, smanjenje globalnog siromaštva je najveći izazov čovečanstva danas. Uključimo se svi koliko možemo i na način na koji možemo da doprinesemo rešavanju ovog problema u našoj sredini.

Mladi u Srbiji imaju sposobnost brzog učenja

Zajedničko istraživanje koje su uradili IPSOS Strategic Marketing i Direct Media, u cilju boljeg  upoznavanja i razumevanja generacije mladih, rođenih između 2000. i 2013. godine, pokazalo je između ostalog da “Lajk” generaciju, kako je nazvana tokom ovog istraživanja, krasi jedna osobina i to važna – imaju sposobnost brzog učenja.

O generaciji Z postoje mnoge priče, a mi kao kompanija želimo da razumemo potrebe nove generacije i odgovorimo na njih. Uspešno smo to pokazali na primeru “Doritos” i “Mountain DEW” proizvoda koje smo doveli na tržište Srbije upravo zbog njih. Iz ovih istraživanja, a to pokazuje i naše iskustvo, ovi mladi ljudi su prvi pravi kosmopoliti, koji nemaju stereotype i otvoreni su za nove stvari i trendove.

LEGO – reciklaža i humanost

Danski proizvođač igračaka Lego ne želi da njegove plastične kockice dospeju u smeće i pokrenuo je projekat koji ima dva cilja – reciklažu i humanost. Iz kompanije je saopšteno da vlasnici kockica u SAD mogu odštampati poštansku etiketu s vebsajta Lega, ubacati svoje polovne kockice u kutiju, i besplatno ih poslati proizvođaču. Lego je obećao da će te kockice očistiti, spakovati u kutije, i poslati ih neprofitnoj organizaciji „Teach for America” koja će ih poklanjati školama. Ako ta proba bude uspešna, Lego će iduće godine taj program proširiti i van SAD.

Imam dvoje male dece i sigurno ću se potruditi da jednog dana te igračke koje imaju ne završe na nekom otpadu. Dvojni efekat da se sa jedne strane smanji plastični odpad, a sa druge strane i humani momenat, da se kockice pošalju deci kojoj bi to ulepšalo detinjstvo, je win win projekat. Mi se svake godine kroz IDEA karavan trudimo da svoj deci u Srbiji bez roditeljskog staranja obezbedimo paketiće za Novu godinu i tom prilikom se angažuju svi zaposleni, kao i naše porodice. Zato mi je ova humana akcija Lega posebno draga, jer smo mi ti koji treba da daju primer drugima.

Izvor: BIZLife magazin

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.