Grad se predomislio, Sava centar ide na prodaju

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife

Posle dva propala pokušaja da udomi Sava centar, grad je odlučio da ga proda. Za desetak dana raspisaće oglas za prodaju, saznaje Politika.

Kupac će imati obavezu da zadrži namenu ovog objekta, a obavezujuća stavka biće da u njegovu obnovu uloži oko 40 miliona evra. Po kojoj ceni će da ponude zdanje u Ulici Milentija Popovića, u gradu ne žele da otkrivaju.

Ali upućeni u novi model po kojem grad želi da se reši kongresnog centra, kažu da je takva odluka doneta zato što je Beograd sa Sava centrom na gubitku oko tri miliona evra godišnje, koji se pokrivaju iz budžeta.

Od poreza na imovinu koji Sava centar kao gradsko preduzeće ne plaća, Beograd bi prihodovao oko milion evra, a osim toga najveća lokalna samouprava u Srbiji više ne želi da se bavi poslovima koji nisu komunalne prirode.

Do sada, najozbiljniji interesent za Sava centar bila je kompanija Delta holding koja je, kao jedini ponuđač, više puta odbijena da uđe u partnerstvo sa gradom u rukovođenju kongresnim centrom.

„Delta će konkurisati na tenderu za Sava centar. Uvereni smo da smo jedna od retkih kompanija u jugoistočnoj Evropi koja ima snagu, znanje i kapital za ovakav projekat. To kažemo zato što kupovina Sava centra predstavlja samo početak. Nakon toga, neophodna su velika ulaganja i dobro upravljanje ovim objektom da bi se ovakva investicija isplatila“, navodi Delta u pisanim odgovorima Politici.

I iako je u martu ove godine rečeno da će postupak za izbor koncesionog partnera biti okončan do kraja godine, da bi već početkom sledeće počelo uređenje kongresnog centra, nadležni su se očigledno brzo predomislili.

Za renoviranje Sava centra, prema Deltinim procenama, neophodno je minimum 55 miliona evra. Ako ga ova kompanija bude kupila, u Delti kažu da imaju kapital i da su spremni da počnu radove što pre.

Sava centar treba da dobije novu fasadu, kanalizaciju, hlađenje i grejanje. Neophodno je da se taj prostor modernizuje i da se obezbedi konferencijska oprema po standardima modernih kongresnih centara. Prostor treba da se oplemeni, sale da postanu multifunkcionalne i deljive. Moderan kongresni centar mora da ima brz internet, moderan i savremen izgled, novi mobilijar, najsavremeniji audio-video sistem, interaktivne oglasne table, navode u Delti.

Izvor: Politika

Foto: BIZLife