HITNO, HITNO: Novi AUTO-PUT u Srbiji – bez tendera i po posebnom ZAKONU

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture saopštilo je da je cilj donošenja zakona o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi izgradnje deonice Moravskog koridora Pojate-Preljina efikasnija realizacija tog projekta.

Ustav Srbije, kako se navodi, dozvoljava mogućnost da se pojedini odnosi urede i donošenjem posebnog zakona kojim će na drugačiji način, u odnosu na opšte zakone, biti uredjena konkretna materija. Predloženim zakonom se, prema navodima Ministarstva, uređuju pitanja eksproprijacije, poreza i doprinosa, primene međunarodnih standarda i javnih nabavki.

Nevladina organizacija Transparentnost Srbije ocenila je da će usvajanjem posebnog zakona o kome je u utorak počela rasprava u Skupštini Srbije radi izgradnje Moravskog koridora, biti zadat još jedan udarac jedinstvu pravnog poretka a naročito sistemu javnih nabavki u Srbiji.

„Prepoznajući strateški značaj Moravskog koridora, Vlada Srbije odlučila je da ove oblasti, koje su uređene sa nekoliko zakona, objedini u jednom, posebnom zakonu, u cilju efikasnije primene, a time i efikasnije realizacije projekta“, navodi se u saopštenju.

Ističe se da se posebnim zakonom reguliše i optimalan način finansiranja i plaćanja izgradnje Moravskog koridora, a da je projekat veoma inženjerski zahtevan i da se sastoji od nekoliko komponenti, kao što je izgradnja auto-puta, regulacija Zapadne Morave, izgradnja novih i rekonstrukcija postojećih nasipa i izgradnja telekomunikacionog koridora.

Pristup da se posebnim zakonom utvrdi javni interes sadržan je, kako se navodi, kao mogućnost i u Ustavu, a ona je korišćena i u nekoliko posebnih zakona, kao što je na primer Zakon o putevima“.

Najveća izmena u predloženom zakonu u odnosu na opšti postupak propisan Zakonom o eksproprijaciji i Zakonom o opštem upravnom postupku jeste, kako se navodi u skraćivanju rokova za postupanje, a polazeći od značaja projekta i iskustva sa sprovođenjem eksproprijacije na drugim velikim infrastrukturnim projektima.

„Osnovno ustavno načelo i načelo sadržano u Zakonu o eksproprijaciji, da vlasniku eksproprisane nepokretnosti pripada naknada u visini tržišne vrednosti nepokretnosti, potvrdjeno je i predloženim zakonom za Moravski koridor, čime se takodje opovrgava tvrdnja da se ovim zakonom nanosi udarac jedinstvu pravnog poretka“, navodi se u saopštenju nadležnog Ministarstva.

Izvor: Beta

Foto: BIZLife