Hörmann Serbia: Došli smo ovde da bismo ostali

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Hörmann Serbia

U Srbiji trenutno posluje blizu četiri stotine nemačkih kompanija koje zapošljavaju više od 60.000 radnika. Robna razmena između Srbije i Nemačke je u 2018. godini iznosila 4,7 milijarde evra, što je za 10,7 odsto više nego u prethodnoj godini, a samo u periodu od januara do septembra 2019., ukupna spoljnotrgovinska robna razmena je porasla za 7,9 procenata. Upravo ove činjenice nedvosmisleno ukazuju da je Nemačka jedan od najvažnijih i najpouzdanijih privrednih partnera Srbije.

Jedna od nemačkih kompanija koja ima svoju poslovnicu u Srbiji – Hörmann Serbia,  za poslednjih deset godina, koliko posluje na našem tržištu, zadobila je poverenje kupaca. Gotovo da nema ni jednog novijeg građevinskog objekta, koji nema neki od proizvoda iz bogate palete koju nudi ova kompanija.

– Hörmann je duže od pola veka u svetu vodeći svetski proizvođač garažnih i industrijskih vrata, a u Srbiji posluje više od jedne decenije. Šta je pokretač ovog dugog i kontinuiranog razvoja koji doprinosi da je kompanija, čiji ste direktor, i dalje vodeća firma u ovom sektoru građevinarstva?

Pre svega inovativni proizvodi, garancija kvaliteta kao i naš odnos prema kupcima. Naš služba razvoja stalno radi na usavršavanju i poboljšanju proizvoda. Za neka naša rešenja smo dobili evropski patent, tako da su svi proizvodi u skladu sa evropskim normama. Pored toga, sigurnost u funkcionisanju naših proizvoda je za nas veoma važna. Kada imate kvalitetan i siguran proizvod, onda možete i da stojite iza garancije kvaliteta. Jedino Hörmann na našem tržištu daje garanciju od pet godina na motore za garažna vrata i kapije, a deset godina na panele za garažna vrata. Kada cenu naših motora podelite sa pet godina umesto sa dve, dolazimo do činjenice da su naši proizvodi najjeftiniji na našem tržištu. I na kraju, pomažući našim distributerima u opremanju njihovih izložbenih prostorija, organizovanju obuka za kvalitetnu montažu proizvoda i uopšteno rečeno, veoma fer i korektnom saradnjom sa njima, trudimo se da budemo što bliži našim krajnjim kupcima i korisnicima naših proizvoda. A oni to prepoznaju i znaju da cene.

– Koji su od proizvoda koje nudite najzaslužniji za poslovni uspeh Vaše kompanije?

Teško je izdvojiti jedan proizvod. Osnivač kompanije je posle Drugog svetskog rata od jednog američkog inžinjera, koji je svoj proizvod pre toga bezuspešno nudio nekim drugim potencijalnim kupcima, kupio licencu za proizvodnju kipujućih garažnih vrata. Već posle nekoliko godina krenulo se sa linijskom proizvodnjom ovog proizvoda, a šezdesetih godina je počela proizvodnja segmentnih garažnih i industrijskih vrata. Danas za svaku vrstu proizvoda imamo zasebnu fabriku: za garažna segmentna vrata, za garažna kipujuća vrata, za garažna rolo vrata, za industrijska segmentna vrata, za industrijska rolo vrata, za pretovarnu tehniku, za ulazna vrata, za unutrašnja vrata, za protivpožarna vrata… Do sada je prodato više od 20 miliona vrata, proizvedenih u ukupno 36 fabrika. Na tržištu Srbije nas prepoznaju po garažnim segmentnim vratima, industrijskim vratima i pretovarnoj tehnici.

– Kao lider u proizvodnji garažnih i industrijskih vrata, kako biste ocenili stanje na našem tržištu? Da li u Srbiji kupci prepoznaju kvalitet?

Svake godine imamo rast u prodaji ovih vrata od 15 do 20 odsto. Tome je doprinela i naša sve šira distributerska mreža. U proteklom periodu je organizovana jednogodišnja akcija EuropaPromotion u kojoj su naši kupci mogli da kupe određene modele, dimenzije i boje garažnih vrata po ceni nižoj i do 30 odsto. Naravno, kvalitet i garancija su ostali isti. Ova akcija je izazvala odličan odjek kod kupaca a zadovoljni su i naši distributeri.

– Gde još vidite potencijal za razvoj poslovanja?

Kao što sam rekao, na našem tržištu smo najpoznatiji po garažnim i industrijskim vratima. Međutim, naš proizvodni program je dosta širi pa se trudimo da kupcima na našem tržištu približimo i ulazna vrata za kuće i stanove, protivpožarna vrata, a pre par godina je kompanija kupila i proizvođača drvenih unutrašnjih vrata Huga. Time želimo da uđemo i u ovaj sektor poslovanja.

– Kada pogledate unazad, koji momenti su obeležili vaše poslovanje? Da li je bilo značajnih prekretnica i kojih?

To su uglavnom veliki projekti na kojima smo shvatili da investitori neće štedeti na tome ako znaju da će za malo veći novac dobiti pouzdan i siguran proizod koji će ga služiti godinama. Naši proizvodi jesu malo skuplji u odnosu na ostale, ne samo na tržištu Srbije, ali zato krajnji korisnik nakon nekog vremena nema problema u njihovom korišćenju. Mnogi kupci imaju problemima sa proizvodima zbog toga što se često kvare, zbog neredovnih servisa i neraspoloživih rezervnih delova. Ima jedna izreka koja kaže da gorčina zbog lošeg kvaliteta ostaje dugo nakon što se zaboravi slatko zadovoljstvo zbog kupovine po niskoj ceni.

– Koji su primarni i strateški dugoročni planovi Vaše kompanije za naredni period?

Kompanija Hörmann Serbia je za poslednjih deset godina, koliko posluje u našoj zemlji, prošla put prilagođavanja tržištu i potrebama kupaca. Sada se spremamo za kupovinu placa na kojem bismo gradili sopstveni kancelarijski i magacinski prostor. Došli smo na tržište Srbije da bismo ovde i ostali.

Izvor: BIZLife

Foto: Hörmann Serbia