Hrvatska ulaže 3,5 mlrd. EUR u železnicu i nove vozove

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Hrvatska je uložila na desetine milijardi kuna u gradnju autoputeva, a sad je red došao na železničke pruge.

Sveti Ivan Žabno – Gredec, prva nova pruga u poslednjih 52. godine u Hrvatskoj, otvorena je krajem prošle godine, a 258 miliona kuna koliko je uloženo u gradnju te pruge, samo je jedan manji deo investicionog ciklusa od 3,5 milijardi evra koji je pokrenut u železnici, piše Večernji list.

Ukupna dužina mreže železničkih pruga kojima upravlja HŽ Infrastruktura (HŽI) iznosi 2.617 kilometara, a od toga su 2.343 kilometra jednokolosečnih i svega 274 kilometra dvokolosečnih pruga.

Prema podacima HŽI, elektrifikovano je 980 kilometara mreže. Ali, u narednih 10 godina, i to uglavnom zahvaljujući EU fondovima, to bi trebalo da se znatno promeni.

Hrvatska bi tako 2030. trebalo da ima imati i do 681 kilometar dvokolosečnih pruga, te 1.022 kilometra elektrificiranih pruga. Tako bi se dužina pruga sa dva koloseka trebalo povećati za 361 ili 407 kilometara.

Projektovane brzine za nove pruge su 160 kilometara na sat, a njima će moći voziti kompozicije teretnih vozova duge 750 metara, a putničkih 400 metara.

Na novim prugama voziće i novi vozovi. HŽ Putnički prevoz do sada je ugovorio nabavku 28 novih vozova maksimalne brzine 120 km\h. Pritom, nabavku 21 voza namerava da finansira s 1,1 milijardi kuna bespovratnih sredstava, a preostalih 19 kreditom Svetske banke i Eurofime.

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: Pixabay