Huavej i Epl: Ko pobeđuje?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Eplova prodaja ajfona u Kini pala je za 20 odsto na godišnjem nivou u poslednjem tromesečju 2018. godine. Za razliku od amerčkog giganta, prodaja pametnih telefona kineskog konkurenta Huaveja porasla za 23 odsto, objavili su analitičari „IDC“.

Epl u svojim kvartalnim izveštajima više ne objavljuje podatke o obimu prodaje ajfona, nego samo prihode, što znači da je „IDC-ova“ analiza najjasniji pokazatelj promena u prodaji, piše Poslovni dnevnik.

Epl je nedavno objavio da je prihod od prodaje ajfona u proteklom tromesečju pao za 15 odsto u odnosu na isti period lani. Izvršni direktor Epla Tim Cook kaže da je pad potražnje u Kini kao jedan od najvažnijih razloga smanjenja procena prodaje kompanije u idućem periodu.

Podaci „IDC-a“ ukazuju na pad prodaje ajfona u Kini u proteklom kvartalu za 19,9 odsto u odnosu na isto razdoblje godinu dana pre, dok Huavej beleži rast 23,3 odsto.

Time je Eplov tržišni udeo smanjen na 11,5 odsto, sa 12,9 odsto godinu dana pr, stoji u izvještaju.

Kinesko tržište pametnih telefona smanjilo se u tom kvartalu za 9,7 odsto, međutim, Epl je zabeležio pad dva put bržim tempom, navodi „IDC“. Usporavanje rast pivrede, produžavanje vremena zamene i visoke cene ajfona uticale su na pad prodaje uređaja američkog giganta.

Huavej je prskočio pl i postao drugi svetski brend pametnih telefona u 2018. godini, a ostao je i lider na kineskom tržištu. Učvrstio je tu poziciju nakon što mu je u poslednjem prošlogodišnjem tromesečju prodaja skočila za 23,3 odsto, više nego svim ostalim brendovima, navodi „IDC“.

Epl je na četvrtom mestu po prodaji pametnih telefona u Kini, iza kineskog „Oppa“ i „Viva“, stoji u IDC-ovom izveštaju.

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: Pixabay