I šampanjac trpi zbog Bregzita i „žutih prsluka“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Bregzit i francuski protestni pokret „žutog prsluka“ smanjili su prodaju francuskog šampanjca u prošloj godini na najniži nivo od 2004. godine, prenosi Seebiz.

Interprofessionnel du Vin de Champagne (CIVC) saopštio je da se broj prodatih boca smanjio za 1,8% na 302 miliona u 2018. godini, iako su ukupni prihodi porasli za 0,3% na rekordnih 4,9 milijardi evra s obzirom da su cene porasle.

„Pad prodaje postaje pomalo zabrinjavajući, budući da usporavanje u Francuskoj i Velikoj Britaniji nije kompenzovano većom prodajom izvan Evropske unije“, izjavila je supredsednica CIVC-a Jean-Marie Barillere.

Prodaja u Francuskoj i Velikoj Britaniji zajedno čini oko 60% ukupne prodaje po volumenu. Prodaja u Francuskoj pala je za 4,2% na 147 miliona boca, s time da je više boca prodato u inostrsnstvu nego u Francuskoj, prvi put nakon 100 godina, budući da su usporena ekonomija i antivladin protestni pokret „žuti prsluci“ otežali prodaju.

Izvor: Seebiz

Foto: Pixabay