Infostanovih 35.000 opomena

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife

Na čak 35.000 adresa JKP Infostan tehnologije počelo je da šalje opomene pred utuženje, zbog dugovanja za komunalije. Rok za izmirenje duga osam dana, u suprotnom na vrata dužnika će zakucati izvršitelji.

Reč je o periodu u poslednjih godinu dana, odnosno od novembra prošle godine do oktobra 2018.

Budući da su neredovno izmirivali svoje obaveze, korisnici koji su dobili opomenu pred utuženje su svojim uplatama namirivali neplaćene obaveze po redosledu dospelosti, kažu iz Infostana. Mi korisnicima na svakom mesečnom računu prikazujemo stanje obaveza, gde mogu da vide iznos neizmirenih dugovanja.

Kako napominju iz preduzeća zaduženog za objedinjenu naplatu, iako po pozitivnim zakonskim propisima nisu u obavezi, oni ipak korisnicima šalju opomene pred utuženje i daju dodatan rok za izmirenje zaostalih obaveza. Na taj način se izbegava postupak prinudne naplate, ali i dodatni troškovi.

Prema rečima nadležnih u Infostanu, od ukupno 700.000 korisnika kojima se štampaju i distribuiraju računi objedinjene naplate, opomenuto je oko pet odsto. Svi korisnici koji po dostavljenim opomenama u predviđenom roku izmire zaostale obaveze, neće biti utuženi.

Na osnovu važećeg Zakona o izvršenju i obezbeđenju, preduzeće je u obavezi da pokrene postupak prinudne naplate zbog duga po osnovu neplaćenih, a dospelih komunalnih obaveza u roku od godinu dana, kako potraživanja ne bi zastarela.

Sugrađani zameraju preduzeću da račune ne dostavljaju na vreme, pa gube pravo na popust, koji važi za uplatu do 15. u mesecu.

Naše preduzeće sukcesivno štampa i distribuira uplatnice objedinjene naplate, opštinu po opštinu, zbog čega ne dobijaju svi račune na kućne adrese u istom trenutku, pravdaju se iz Infostana.

Korisnicima je na sajtu preduzeća obezbeđen jednostavan pristup onlajn upitu stanja, gde imaju uvid u elektronske kopije svojih računa, koje mogu da odštampaju i izvrše plaćanje, ne čekajući da im račun stigne redovnom poštom.

Izvor: Novosti

Foto: BIZLife