Jasenka Stekić: Srbi uživaju u prikazivanju sebe u najboljem izdanju

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Fashion Company

Fashion Company je najveća ritejl kompanija u regionu jugoistočne Evrope koja se bavi modom i modnom maloprodajom i veleprodajom. O modi u Srbiji, izazovima, pobedama i novogodišnjim planovima govorila nam je Jasenka Stekić, direktor za marketing, korporativne komunikacije i razvoj koncepta maloprodaje grupe.

Koliko se modna scena u Srbiji razlikuje od inostrane scene?

U poslednjih deset godina srpsko tržište je ušlo u fokus međunarodnih brendova, postajući interesantna maloprodajna destinacija na Balkanu. Beograd, kao glavni grad, dominira na sceni nekretnina u maloprodajnom segmentu, dok ostali ključni gradovi u Srbiji beleže trend rasta i veći interes kompanija koje zastupaju modne brendove. Šoping centri vode ovaj razvojni sektor, na šta ukazuje činjenica o ogromnoj ekspanziji u proteklih nekoliko godina. U Beogradu možete kupiti skoro sve urbane poznate svetske brendove. Izuzetak je segment visoke mode, koja je danas dostupna samo kroz nekoliko multibrend koncepata, ali verujem da će se ovaj važan deo ponude razvijati u nekoliko narednih godina. Visok afinitet Beograđana za luksuzne brendove proizlazi iz dinamičnog društvenog života, koji liči na latinski životni stil. Srbi uživaju u prikazivanju sebe u najboljem izdanju, oblačenju i impresioniranju svoje okoline. „Made in Italy” i „Made in France” gotovo su neizostavne osobine proizvoda koje kupuju.

Kako izgleda vaš radni dan? Koji su njegovi izazovi, a koji benefiti?

Posao za koji odgovaram uključuje različite uloge koje doprinose prodaji i razvoju brendova i tržišta na kojima smo prisutni. To je zahtevna uloga, u kojoj morate da upravljate mnogim zadacima tokom dana. Pored velike količine informacija koje dobijam dnevno, bitno je naći vreme za istraživanje tržišta i onoga šta brendovi koje zastupamo trenutno rade u svetu. Vizija maloprodaje naše kompanije i njenog razvoja jesu moji primarni zadaci, tako da ne postoji klasično vreme rada. Obično mi uveče padaju sjajne ideje, koje razmenjujem sa svojim saradnicima.

Ovo je posao u kome se svaki dan uči, jer se moda menja najmanje dva puta u sezoni. Marketinške kampanje su sve bolje i pametnije od kada postoji digitalni marketing. Kako je sada sve merljivo, interesantno je analizirati kampanje za koje smo mislili da će biti odlične, a pokazalo se suprotno. Zadatak koji svaki dan sebi postavljam jeste strategija kako se približiti potrošaču.

Izazovi su deo posla, budući da radim sa mnogo ljudi, pa je dobra komunikacija ključ uspeha. Ne postoji problem koji je nerešiv ako imate dobru volju. Sa druge strane, benefiti rada u modi, lepom okruženju, putovanjima i beskonačnom izvoru kreativnosti moji su večiti pokretači, koji održavaju moju motivaciju u Fashion Companyju.

Koliko udela u modi ima kreativnost, a koliko biznis?

Modna industrija je biznis koji u osnovi predstavlja nekoliko suštinskih segmenata. Dobar poslovni plan je ključni deo svakog posla, pa i ovog. Dizajn i razvoj uključuju dizajniranje kolekcije, izradu uzoraka i istraživanje tekstila i tkanina. Proizvodnja i lanac snabdevanja su druga faza, koja je izuzetno važna za kompanije kao što je naša. Od dobre kolekcije i pravovremenih isporuka zavisi dosta toga. Marketing i PR su ključne poluge prodaje, jer kako prodati robu ako potrošači nemaju informacije o njoj? Poslednji korak je distribucija i prodaja proizvoda, koji čine motor biznisa. Komercijalni sektor kompanije je najosetljivije mesto, gde postoji i najveći takmičarski duh, želja za rezultatom i ostvarenjem plana.

Koje biste brendove (Fashion Companyja) izdvojili kao omiljene i zbog čega?

Omiljenih brendova po stilu nema, svi su važni i svima pristupam u želji da se afirmišu i pronađu svoje kupce. Možda neki od njih imaju zanimljiviju životnu filozofiju vlasnika, ali to je subjektivan pristup, koji držim za sebe. U profesionalnom smislu mogu izdvojiti velike brendove kao što su „Tommy Hilfiger”, „Timberland”, „Diesel”, koji iza sebe imaju takve gigantske timove gde se svaki detalj u trendovima industrije isprati pre drugih. Od prvoga dana postoji kvalitet i kontinuitet u ideji.

Po čemu ćete pamtiti 2018. godinu?

Uz sve izazove na globalnom tržištu mode, 2018. godina je bila godina ekstremnog rasta i ekspanzije za našu kompaniju. Proširili smo poslovanje u Rumuniju, potpisali JV ugovor za Istočnu Evropu sa Replayem, otvorili desetine radnji u Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. Ove godine smo započeli E-komerc projekat, koji ce doživeti svoj pun potencijal naredne godine. Dobili smo nagrade za novi concept „Fashion&Friends”, koji je već prepoznatljiv u regionu.
Ukratko, bila je ovo godina puna velikih planova, ali i dostignuća.

Šta očekujete od 2019. godine?

U 2019. godini nastavljamo isti trend. Otvaramo Bosnu i Poljsku kao tržišta. Zaokružujemo ponudu u Beogradu kroz nove šoping molove, nastavljamo otvarenja u Hrvatskoj i Crnoj Gori. Proširujemo stručni kadar i primenjujemo nove tehnologije na poslovanje. Digitalizacija će biti ključna, kao i razvoj „omnichanell” pristupa prodaji i usmeravanje veće pažnje na krajnjeg potrošača. U vezi s portfoliom, radi se na novoj ponudi brendova, ali neka nešto ostane i mala tajna.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Fashion Company