Kad je posao i izazov i motivacija

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Moja karijera u Mondelezu je počela pozicijom Sales Assistent-a i to je bila ljubav na prvi pogled – dinamika, izazovi i timski duh, kaže za BIZLife  Liliya Borisova, National Sales Manager u ovoj kompaniji, koja je već deset godina u Mondelezu.

„Tada sam odlučila da je Sales pravo mesto za mene i moj budući razvoj,  i naravno, moj tadašnji menadžer je omogućio moj razvojni put. Dobila sam zadatak da određeno vreme budem merchandiser kako bih se sto bolje upoznala sa radom na terenu, a onda sam prelaskom na poziciju Key Account-a odgovornog za internacionalne kupce ostvarila ono sto sam želela. Nakon toga su usledile više pozicije, i nakon što sam u potpunosti ovladala Modern Trade-om, prešla sam na Tradicional Trade i vodila sam jednog od distributera u Bugarskoj. Trenutno sam na poziciji National Sales Manager-a u Srbiji, gde kroz izgradnju čvrstih planova za budućnost i stvaranje dobrog poslovnog okruženja ostvarujemo uspešnu saradnju sa našim dugogodišnjim partnerom, Neltom. U saradnji sa Neltom težimo rastu našeg  biznisa i kategorija, kroz prioritizaciju kvaliteta i egzekucije na terenu, sa ciljem da imamo Perfect stores u celoj Srbiji u naredne 3 godine.“

Godinu dana se nalazite na čelu srpskog sales team-a. Kakvi su vaši utisci o radu u Srbiji i da li ste primetili neke specifičnosti u odnosu na druge zemlje?

Rođena sam u Sofiji, u Bugarskoj, i odrastala u malom gradu u blizini Stare Planine. Imala sam prilike da osetim i ukus Amerike, budući da sam tamo živela 2 godine i provela dosta vremena putujući i upoznajući zemlju. Rad u Srbiji je nova prilika za mene i srećna sam što imam izvanredan tim koji čine veoma posvećeni ljudi koji su orijentisani ka ostvarenju rezultata. Tržište je veoma složeno, sa impresivnim istorijskim nasleđem, jakim domaćim brendovima i veoma razvijenim Modern Trade kanalom. Sa druge strane, kultura i jezik su slični bugarskim, što je svakako znatno olakšalo moje prilagođavanje i iskustvo.

Prodaja je vrlo specifična oblast, stalno se menja, zahtevi su visoki, a rezultati znaju biti nepredvidivi. Šta savatujete kolegama iz prodaje?

Uvek sledite svoje snove, zadržite pozitivan duh i nikada ne odustajte od postizanja najboljih rezultata. Takođe, konstantno razvijajte i sebe i ljude iz svog tima kroz postavljanje izazova, izađite iz zone komfora kako biste išli čak i preko svojih ciljeva i bili uspešni.

Šta je u fokusu vaše kompanije i sektora u narednom periodu?

Razvijanje naših kategorija i naše pozicije na tržištu zajedno sa našim biznis partnerima.

Kolika je odgovornost biti na čelu velikog tima?

Ono što je stvarno uzbudljivo u prodaji je osećaj odgovornosti koji je na vašim plećima, to je veliki izazov, ali u isto vreme i veoma motivišuće za mene.

Da li se zbog karijere stvarno mora žrtvovati privatan život? Kakvo je vaše iskustvo?

Iskreno, ja zaista verujem u mogućnost uspostavljanja ravnoteže između privatnog i profesionalnog života. Srećno sam udata, imam četvorogodišnjeg sina. Podrška koju mi porodica pruža je glavni pokretač moje karijere i mislim da nije lako, ali jeste moguće, dobro planiranje i uzajamno razumevanje je od velike koristi. Uživamo u putovanjima, zimskim sportovima, planinarenju i ronjenju. Sa druge strane, Mondelez kao kompanija puno pažnje posvećuje dobrobiti svojih zaposlenih i uspostavljanju ravnoteže između privatnog i profesionalnog života.

Zašto su uspešne žene u Srbiji „u medijskom zapećku“? Zašto, na primer, jedna uspešna menadžerka, preduzetnica ili slično nije uzor devojčicama, već su to neke „upitnije“ osobe?

Što se mene tiče, važno je koliko ste dobri u svom poslu, nevezano za to kog ste pola. U Mondelezu negujemo kulturu različitosti i zato mi je rad u takvoj kompaniji prijatan. Ljudi se cene prema svojim veštinama i dostignućima. U EAM timu, takođe, imamo jednaku zastupljenost žena na menadžerskim pozicijama.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Promo