Raditi u korporaciji, a biti “svoj gazda”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Da li ste znali da ne morate da osnujete svoju kompaniju da biste postali preduzetnik? Možete biti preduzetnik i kada radite za veliku korporaciju, a  potrebno vam je samo malo dodatnih veština.

“Unutrašnje preduzetništvo” (Intrapreneurship) je tema koja postaje sve popularnija dok se velike kompanije bore da nađu načine da održe svoje konkurentne prednosti u globalnoj ekonomiji, piše Forbes.

“Intrapreneurship” je sličan preduzetništvu, osim što se fokusira na način na koji ljudi mogu delovati unutar ustaljenih organizacija.

Prema istraživanju koje je sproveo “Ernst & Young”, “unutrašnji preduzetnici” moraju imati posebne karakteristike, jer velike kompanije često imaju uspostavljeno rigidno ponašanje koje može ugušiti preduzetnički duh.

Dovodjenje novog proizvoda ili usluge na tržište može biti mnogo teže uz korporacijsko okruženje koje primorava da se prati politika kompanije ili ima dugotrajne procedure odobravanja.

Da bi se to prevazišlo, preduzetnik mora biti lider sa vizijom i dovoljno strpljiv da radi sve što je potrebno da bi prevazišao prepreke i dobio unutrašnju podršku. Zahteva samopouzdanje koje će podstaći promene i težnju novim načinima rada.

Osobine i veštine, kako navodi Forbe, potrebne za uspešnog preduzetnika su:

  • poznavanje unutrašnjeg i spoljašnjeg okruženja
  • vizionarstvo i želja za menjanjem statusa “kvo”
  • diplomatske veštine i sposobnost za vođenje različitih timova
  • sposobnost za izgradnju mreže profesionalne podrške
  • istrajnost čak i u slučaju neizvesnosti

Uspešni “unutrašnji preduzetnici” moraju biti sposobni da razumeju sve aspekte spoljašnjeg okruženja, ali moraju biti sposobni da upravljaju i velikim internim korporativnim okruženjem.

Donošenje inovativnih ideja na tržište u sklopu velikih kompanija često zahteva znanje i veštine iz različitih oblasti. “Unutrašnji preduzetnici” moraju biti veoma vešti u diplomatiji i sposobni da vode multidisciplinarni timski rad i multinacionalne projekte.

Biti otvoren i iskren, mudro razmišljati o kreditima i izgraditi krug pouzdanih savetnika unutar kompanije može pomoći ulasku u “unutrašnje preuzetništvo”.

Izvor: Forbes

Foto: Pixabay