Kako su gubici naterali čuveni Vogue da sa printa prelazi na online izdanje

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: promo/ FB

Kako bi pronašao nove izvore zarade, popularni modni magazin Vogue dobija novu, digitalnu varijantu, piše Financial Times, a prenosi novac.hr.

Vogue Business je novi brend koji će baviti  temama zanimljivim za poslovne ljude u modnoj industriji, kao i u industriji lepote i kozmetičkih proizvoda, a imaće samo online izdanje. Tačnije, novi portal  će pokrivati teme o “promenama na tržištu, kulturalnim pokretima, trendovima i tehnologijama koje će uticati na modnu industriju”, saopštio je Condé Nast International, vlasnik magazina.

Vogue Business počeće kao newsletter koji će izlaziti dva puta nedeljno, a uređivaće ga Lauren Indvik, nekadašnja izvršna urednica Fashionista.com-a. Na projektu će raditi ukupno 21 osoba, od kojih je šest novinara, a iako će na početku novo izdanje Voguea biti besplatno,  uskoro će početi i naplata za čitanje članaka.

Reč je zapravo, kako kažu analitičari, o sve popularnijem trendu među medijima, odnosno o specijalizovanju svojih publikacija. Tako se privlači manja, ali bogatija publika umesto brojnih čitalaca i još brojnijih oglašivača.

U beta testiranje Vogue Businessa bilo je uključeno čak 7.000 profesionalaca iz te industrije, a među njima su bili i izvršni direktori nekih od najvećih svetskih brendova.

Projekat se razvijao godinu dana, a prošlog leta grupacija je testirala “apetit čitalac” šaljući newslettere, pa je tako Vogue Business tada privukao 7.500 čitalaca.

„U izazovnom razdoblju za medije, lansiranje novog globalnog naslova prava je retkost“, izjavio je Wolfgang Blau, predsjednik Condé Nast Internationala, koji i vodi ovaj projekt.

Condé Nast trenutno prolazi kroz restrukturiranje, a Vogue Business prvi je proizvod iz tzv. inkubatora kompanije koji razvija nove servise. Cilj je da se pronađu novi izvori prihoda u razdoblju u kojem je prodaja štampanih izdanja novina i magazina u stalnom padu.

Prošle nedelje kompanija je najavila naplatu svih online izdanja u SAD-u, dok će u ostatku sveta ostati besplatna. Umesto toga, kompanija se nada da će poduhvati poput lansiranja Vogue Businessa privući vrh poslovne scene i tako zaraditi. Inače, grupacija je u 2017. izgubila oko 120 miliona dolara, ali očekuje da će novim projektima ove godine doći na nulu.

Izvor: novac.hr/Finantial Times

Foto: promo/ FB