SKUPA „karika“: 8km kroz ravnicu skoro kao kroz GRDELICU

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Povodom komentara u javnosti u vezi sa cenom izgradnje deonice Novi Beograd-Surčin, koja je deo auto-puta Miloš Veliki, Putevi Srbije је u saopštenju ukazalo na činjenice u vezi sa ovim projektom, koje su uticale na ugovorenu vrednost radova.

Kako navode, vrednost komercijalnog ugovora o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji deonice Novi Beograd-Surčin, koji su pre tri dana potpisali Vlade Srbije, Putevi Srbije i kineske kompanije China Communications Construction Company (CCCC) je  70,5 miliona dolara.

Deonica Novi Beograd-Surčin predstavlja vezu grada Beograda sa novim autoputem i u ovom trenutku čini nedostajuću „kariku“ na početku čitave rute autoputa “Miloš Veliki”. Dužina deonice je 7,9 km, proteže se od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu, gde je planiran kružni tok, pa sve do buduće petlje Surčin.

Deonica je, navode Putevi Srbije, specifična između ostalog i po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji autoputeva, prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, što za posledicu ima specifične zahteve u pogledu tehnologije izvođenja radova.

Kako se navodi, „predviđa se i izgradnja biciklističkih i pešačkih staza, što za rezultat ima širi profil (trup) čitavog auto-puta i značajno veće količine radova“. Planirane su pešačke i biciklističke staze sa obe strane ove saobraćajnice, širine 2,0 m i 2,20 m. Imajući to u vidu, širina normalnog poprečnog profila ove deonice ide čak do 47,2 m.

Takođe, s obzirom da je autoput širi, to zahteva i da buduće konstrukcije za ukrštanje ove saobraćajnice sa lokalnim putevima (mostovi, nadvožnjaci i podvožnjaci) budu veće nego što je to uobičajen slučaj. Projekat podrazumeva izgradnju ukupno pet mostovskih konstrukcija i jedan nadvožnjak, a osim toga, ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvarena i preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje).

Još jedna specifičnost projekta je i u tome što predviđa ugradnju velikih količina građevinskih materijala za izgradnju saobraćajnice, naročito peska i kamenog agregata, usled šireg profila nego kod standardnog autoputa, navodi se dalje u saopštenju.

Uzimajući u obzir „gradsku“ lokaciju deonice i kratak rok izgradnje, to zahteva i veće troškove usled potrebe da se angažuje veći broj vozila i opreme na dužim transportnim rastojanjima.

Kako kažu iz Puteva Srbije, pomenuta ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama će, uzimajući u obzir dužinu deonice, biti na relativno kratkim rastojanjima. S tim u vezi, izgradnja navedenih konstrukcija i objekata na kraćim rastojanjima zahteva primenu specifičnih tehnologija za izvođenje radova i rezultira značajnim povećanjem troškova izgradnje.

S obzirom na to da budući radovi zalaze u zone stanovanja, moraju se odvijati u strogo kontrolisanim uslovima uz primenu kompleksnih mera kako bi se u što većoj meri ograničili i/ili eliminisali negativni uticaji na stanovništvo (negativni uticaji na životnu sredinu, buka i dr.), što rezultira značajnim povećanjem troškova, navodi se.

Takođe, s obzirom da deonica prolazi i zaštićenom zonom vodoizvorišta, odvodnjavanje saobraćajnica je planirano u sistemu kišne kanalizacije gde se kišne vode preko planiranih retenzija skupljaju, na tim mestima prečišćavaju i takve prečišćene vode ispuštaju u kanale, što značajno utiče na povećanje troškova izgradnje.

Ta deonica autoputa podrazumeva i specifične zahteve i mere za tehnologiju odvijanja saobraćaja u toku izvođenja građevinskih radova, kako bi se u što je moguće manjoj meri umanjio negativan uticaj radova na stanovništvo.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay