Kasne radovi na mađarskom delu pruge Beograd-Budimpešta

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Vlada Mađarske odlučila je da zbog porasta troškova raspiše novi tender za modernizaciju mađarske deonice železničke pruge Budimpešta-Beograd, zbog čega će radovi početi tek 2020. godine, godinu kasnije nego što je bilo planirano, javila je danas agencija MTI.

Projektovani troškovi modernizacije deonice od 152 kilometra između Budimpešte i Kelebije, na granici sa Srbijom, iznosili su u maju 2018. godine 578 milijardi forinti (1,79 milijardi evra).

Najbolja ponuda koja je pristigla, iznosila je, međutim, 693 milijarde forinti. Pošto mađarska vlada nije spremna da snosi veće izdatke, pokrenula je nov postupak javnih nabavki.

Zbog toga će radovi početi tek 2020, umesto, kako je bilo planirano, godinu dana ranije.

Jedan od glavnih zadataka pruge, koja treba da bude modernizovana sredstvima iz kineskog kredita, jeste da olakša transport kineske robe iz grčke luke Pirej, preko Makedonije, Srbije i Mađarske, u centralnu Evropu.

Šef mađarske diplomatije Peter Sijarto izjavio je u junu da je 30 kompanija izrazilo interesovanje da učestvuje na tenderu za obnovu mađarske deonice pruge. Od tih kompanija, dva su kinesko-mađarska konzorcijuma podnela validne ponude.

Sijarto je rekao da će od projekta finansijski i logistički profitirati i Mađarska i Srbija, i da će otvoriti i nova radna mesta. Prema njegovim rečima, još su u toku pregovori sa Kinom o modalitetima finansiranja projekta.

Projekt izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta dogovorile su u decembru 2014. godine Kina, Mađarska i Srbija, na Samitu Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope u Beogradu.

Pruga Beograd-Budimpešta je na Evropskom koridoru 10 i rekonstrukcija i dogradnja treba da omoguće da vozovi postignu brzinu od 200 kilometara na sat.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay

Piše: T. K.