Kipar izgubio komercijalna prava na „svoj nacionalni ponos“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kiparska vlada se suočila s političkom olujom, jer je Kipar u Velikoj Britaniji izgubio komercijalna prava na sir „halumi”, koji je nacionalni ponos tog malog sredozemnog ostrva.

Taj sir koji se uglavnom jede pečen na roštilju i u ponudi je svih lokalnih restorana, kao i svih kiparskih taverni po svetu, važan je izvor prihoda od izvoza.

Kipar se nadao da će do 2023. godine ostvariti 300 miliona evra prihoda od „halumija”. Velika Britanija, gde živi velika kiparska zajednica, predstavlja glavnog kupca (40 odsto izvoza tog sira) i donosi prihod od 80 miliona evra godišnje.

Međutim, 28. novembra, Kipar je u Velikoj Britaniji izgubio zaštitni znak za „halumi” i vest o tome je „zapalila” ostrvo. Vlada je priznala svoje greške, ali u ponedeljak je odbacila pozive na ostavku ministra trgovine Georgiosa Lakotripisa koji je i ministar energetike.

„Za predsednika (Nikosa Anastasijadisa), ne radi se o tome da li ima ili nema poverenja u ministra, već je to pitanje ozbiljne odgovornosti u ministarstvu i istraga je u toku“, rekao je vladin portparol Prodromos Prodromu.

Ministarstvo trgovine je na udaru jer nije na vreme reagovalo na zahtev britanske kompanije „Džon i Paskalis ltd” s početka ove godine da se kiparski brend poništi u Velikoj Britaniji, te je posle 11 meseci britanski sud presudio u korist te domaće kompanije, tvrdeći da vlasti Kipra nisu odgovorile.

„To što se desilo sa halumijem je spomenik nesposobnosti u upravljanju privredom”, gnevno je rekao šef opozicione stranke desnog centra Diko, Nikolas Papadopulos.

Izvor: Politika/Beta

Foto: Pixabay

Piše: T. K.