Ko vozi najstarije automobile u Srbiji: Čak šest gradova na CRNOJ listi

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Automobil u Srbiji u proseku je star nešto više od 17 godina, a najnoviji podaci pokazuju da najveći broj polovnjaka ima preko 14 godina.

Praktično, samo u ovoj godini, dakle za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila.

Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije „Cube Team“, koja je i zvanični partner Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova.

Što se tiče modela prednjačili su Opel ( Astra i Korsa), zatim Volksvagen ( Golf i Pasat) i Pežo.

S druge strane, posmatrajući starost vozila po regionima, nekoliko gradova u centralnoj, istočnoj i južnoj Srbji nalaze se na „crnoj listi“.

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, najstarija vozila (20,7 godina u proseku) voze građani u Prokuplju i Leskovcu. Odmah do njih, su građani Pirota, Vranja, Zaječara i Kruševca.

Najmlađa vozila u proseku istovremeno voze Beograđani (13,3 godine). Ostatak Srbije je u crvenoj zoni gde su vozila u proseku stara od 16,1 godinu do 19,8 godina. Što se tiče prestonice, poznavalac auto inudstrije kaže da prosek vuku kompanije koje najčešće kupuju nova vozila.

Kako je „Blic“ pisao, kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 14 godina.

Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnih automobila sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005.

Izvor: Blic

Foto: Pixabay

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.