Mali trgovci i veliki prodajni lanci u Srbiji – koliko kome ostaje

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Deset najvećih maloprodajnih lanaca u Srbiji drži 55 odsto tržišta, dok svi ostali trgovci na malo pojedinačno imaju manje od po jedan odsto tržišnog učešća.

To su pokazali rezultati istraživanja maloprodaje hrane, pića i duvana. Analizu je izradila Komisija za zaštitu konkurencije u saradnji sa Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED) koja je pokazala i da tržište maloprodaje u Srbiji nije zasićeno i da postoji još prostora za nove investicije i otvaranje radnih mesta.

Rezultati istraživanja pokazuju da prema nivou prihoda, najveće učešće imaju Delhaize sa 21 odsto, zatim Merkator/IDEA, Merkator S i Roda sa 16 odsto, a preostalih osam velkih lanaca pojedinačno drže manje od 3,5 odsto.

Najveće prepreke koje prepoznaju već prisutni trgovinski lanci jesu niska kupovna moć stanovništva i manjak prostora za otvaranje novih maloprodajnih objekata, ali je na skupu konstatovano da se, uprkos tome, može očekivati dolazak novih igrača, među kojima je Lidl, za koji se procenjuje da će otvaranjem svih svojih objekata zauzeti između pet i sedam odsto učešća na tržištu.

 

Izvor: B92/ agencije

Foto: Pixabay