MEDIJA TRENDOVI 2019: Budućnost pretrage – potpuno novi nivo

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Vizuelna pretraga jeste nova vrsta pretraživača i može odvesti korisničko iskustvo na potpuno novi nivo. Vizuelna pretraga omogućava korisnicima da postave sliku na internet (eng. upload) kako bi obavili pretragu i dobili konkretne rezultate.

Ne iznenađuje da se „Pinterest” priključio popularnom trendu vizuelne pretrage – povećali su fond za poslovna ulaganja sa 150 miliona funti na 12,3 milijarde funti kako bi svoje napore usmerili na vizuelnu pretragu. Iz toga je proizašao „Lens”, nova alatka za vizuelnu pretragu koja omogućava korisnicima da fotografišu neki predmet kako bi otkrili gde može da se kupi preko Interneta, izvršili pretragu za slične proizvode ili prikazali slične predmete na oglasnoj tabli.

„Gugl Lens” jeste aplikacija koja omogućava vašem pametnom telefonu da radi kao vizuelni pretraživač. Predstavljena na Guglovoj konferenciji I/O 2017. godine, aplikacija radi analizom fotografija koje ste napravili i daje vam informacije o fotografiji. Na primer, ako napravite fotografiju albuma Ebi Roud, vaš telefon vam može reći više o Bitlsima i kada je album izašao. Ako fotografišete prodavnicu sladoleda, telefon vam može reći njeno ime, pokazati preporuke i reći da li su vaši prijatelji bili tamo.

„Majkrosoft” takođe ima sopstvenu verziju pod nazivom „Bing vizuelna pretraga” koja omogućava korisnicima da lako pretražuju za određeni element u okviru slike.

Ova alatka za vizuelnu pretragu ne samo da pronalazi povezane fotografije već i prikazuje stranice o proizvodu (eng. product pages) za konkretan predmet.

Da li koristimo vizuelnu pretragu u Srbiji? Ne još.

Izvor: Direct Media United Solutions

Foto: Pixabay