MEDIJA TRENDOVI 2019: Marketing preko mobilnih uređaja

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Više od 1,2 milijarde ljudi širom sveta koristi mobilni uređaj

• Korisnici u proseku provedu 2,8 sati na mobilnom telefonu svakog dana u poređenju sa
2,4 sata za desktop računarom
• Do 2019. godine, 79% ukupne potrošnje na oglašavanje biće na oglašavanje preko mobilnog telefona a u Srbiji je 2017. godine 44% ukupnog digitalnog oglašavanja bilo preko mobilnog telefona sa rastom od 98%
• 80% vremena provedenog na društvenim medijima je preko mobilnog telefona
• 89% upotrebe mobilnog telefona odnosi se na aplikacije.

Sa toliko mnogo ljudi koji koriste mobilne uređaje i imaju pristup internetu skoro svuda gde se kreću, očigledan je značaj marketinga preko mobilnih uređaja. Ali šta je ono najvažnije u pogledu ovakvog marketinga na šta treba obratiti pažnju?

Progresivne veb aplikacije će zavladati

Progresivne veb aplikacije jesu napredna tehnologija koja brzo reaguje na korisničke interakcije sa lakom animacijom i funcioniše za svakog korisnika, bez obzira na izbor pretraživača. Do 2020. godine očekuje se da progresivne veb aplikacije zamene 50
odsto aplikacija opšte namene za mobilne uređaje.

Prvo-mobilno indeksiranje je obavezno

Krajem 2016. godine, Gugl je najavio da više neće indeksirati veb-sajtove na osnovu  njihovih sajtova za desktop računare, već na osnovu sajtova za mobilne telefone. To znači da prisustvo na mobilnom telefonu mora da prikaže odličan sadržaj, stranice moraju da se
brzo učitavaju, tipke moraju da rade na ekranima na dodir a fotografije i tekst da se prikažu na onom mestu gde treba da budu. Prema informaciji iz Gugl iskaza, preko 50 posto upita za pretraživače u svetu dolazi sa mobilnih uređaja. Sajt mora da ima dobar
učinak kako bi se visoko rangirao. Važna je brzina na mobilnom uređaju.Prema istrazi koju je sproveo, kada je stranici potrebno više od tri sekunde da se učita, stopa otkazivanja posete raste na 53 posto.

Marketing preko mobilnih uređaja u Srbiji?

Prema TGI Srbija, 63,7% ljudi starosti između 15 i 69 godina ima pametan telefon.
U svom najnovijem istraživanju, RATEL Srbija otkriva da 83% korisnika Interneta
pristupa ovoj mreži preko pametnog telefona. Takođe, „Gemius“ pokazuje da je nedeljni
domet stranica (eng.reach) preko mobilnih uređaja samo 5% manji nego preko desktop
računara (75% u odnosu na 80%). Iako je oglašavanje preko mobilnih uređaja imalo rast od 98% u 2017.godini, ulaganja u oglašavanje preko mobilnih uređaja (što je oko 30% ukupnog ulaganja u digitalno oglašavanje) još uvek ne prati upotrebu mobilnih telefona
(64% svih otvorenih stranica na mreži je preko mobilnih telefona).

Marketing preko audio zapisa na „smart speaker” uređajima i putem glasa

Počelo je sa „Siri” a sada će glas igrati veću ulogu. Lakše je uputiti inteligentnom uređaju glasovnu komandu nego obavljati pretrage ili pokretati neku radnju, kao što je uključivanje muzičkog plejera ili kupovina proizvoda.

Marketing preko audio zapisa na „smart speaker” uređajima u 2018. godini bio je u  najmanju ruku bez sjaja. Trenutno većina „smart speaker” platformi ozbiljno ograničava
koje reklame mogu biti postavljene na njihove proizvode.

Na primer, kod „Amazon Alexa” platforme, reklamni oglasi nisu dozvoljeni osim ako nisu unutar podkasta, muzike ili fleš brifing veštine (eng. Flash Briefing Skill). Međutim,
brendovima je dozvoljeno da naprave veštine (Skills) kojima će promovisati svoje proizvode i uslugu.

„Gugl Home“ je drugačije usmerio oglase. Prošle godine je ukratko integrisao jedan oglas za rimejk Diznijevog filma “Lepotica i zver” u sve dnevne programe „Gugl Home”-a. Nakon čitanja informacija sa putovanja do/sa posla i iz kalendara, postavio je reklamni oglas za film na dan kada je prvi put prikazan u pozorištima.

Poput “Alexa”-e, developeri mogu da postave reklamne oglase u neke “Gugl Home” aplikacije i naprave sopstvene brendirane aplikacije. To je daleko najpopularniji način oglašavanja na „smart speaker” uređajima. Ukratko, kreirajte brendiranu „Alexa
Skill” ili „Gugl Home” aplikaciju koja se odnosi na vaš brend ili delatnost i pružite korisnu uslugu.

Odličan primer je tekila brend Patron koji je stvorio veštinu pod nazivom „Pitaje Patrona”. Koristeći ovu veštinu, možete reći Alexi da „Pita Patrona za recept za koktel.“ Zatim će vam biti predstavljen spisak koktela, od kojih mnogi uključuju Patron tekilu.

Podrazumeva se da će „smart speaker” uređaji samo postati popularniji u narednim godinama. Uz to, proizvođači „smart speaker” uređaja i kreatori aplikacija će morati da pronađu načine za njihovu monetizaciju. Imajući to na umu, očekujemo da će Amazon, Gugl, Epl i drugi proizvođači „smart speaker” uređaja uskoro pokrenuti svoje servise za audio reklamne oglase.

Oni mogu dozvoliti preduzećima da kupuju oglase koji se pojavljuju u aplikacijama
nezavisnih proizvođača, audio sadržaju i još mnogo toga. Razmislite o tome kao o
„Gugl Adwords”-u za smart speaker” uređaje.

Oglašavanje preko „smart speaker” uređaja u Srbiji?

Još uvek isuviše daleko. Ali… Imamo neke trendove koji su tipični za naše tržište.

Izvor: Direct Media United Solutions

Foto: Pixabay