Najki „preuzima“ Novaka Đokovića?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta/AP

Srpski teniser Novak Đoković mogao bi uskoro da potpiše sponzorski ugovor sa „Najkijem“ (Nike), prenose svetski mediji.

Američki proizvođač sportske opreme želi da među svoje „manekene“ uvrsti Đokovića, kako bi se u velikom stilu vratio na tenisku mapu.

Đokoviću uskoro ističe ugovor sa japanskim „Uniklom“ (Uniqlo), a u kompaniji „Najki“ već nekoliko godina postoji ozbiljna zabrinutost u vezi sa strategijom koja se odnosi na jedan od najpopularnijih i najupešnijih sportova – tenisa.

„Sa Rodžerom Federerom u početku, potom i Rafaelom Nadalom, američki gigant je dominirao gotovo čitavu deceniju, pre nego što je došlo do takozvane ‘pobune brendova’, koja je dovela do toga da i ne tako rasprostranjene robne marke uspeju da dobiju svoj deo kolača, uprkos duopolu ‘Najkija i Adidasa“, piše „Marketing Deportivo“, a prenosi B92.

Federer i Nadal, dvojica najvećih ambasadora, ušli su u završne faze svojih karijere, pa će kompanija svojim menadžerima morati da predstavi komplikovan plan kako bi se povratila pozicija u sportu u kojem je, ne tako davno, bila dominantna sila, dodaje se u tekstu.

Osnovna ideja nove kampanje, u koju je uvid imao spomenuti biznis magazin, jeste da Đokovića priključe sportistima koje sponzorišu. U „Najkiju“ smatraju da bi ovo bio jedan od najvažnijih ugovora poslednjih godina i da bi takav potez napravio dramatičan zaokret na teniskoj sceni.

Interesovanje ovog proizvođača sportske opreme nije novost – pre skoro pet godina, kada je Srbin napuštao italijanski brend „Serđo Takini“, koji je odlučio da ne nastavi saradnju sa teniserom, čelnici kompanije iz Oregona ponudili su usluge igraču koji će samo godinu dana kasnije postati broj 1.

Međutim, želja kompanije da kompletira fantastični trio Federer-Nadal-Đoković, onemogućio je „Uniklo“ koji je ponudio blanko ček, a Đoković je potpisao petogodišnji ugovor vredan 40 miliona dolara (8 miliona godišnje). Prethodno je nekoliko godina nosio opremu „Adidasa“, čije patike i dalje koristi, ali su nemci odustali od Novaka i potpisali Endija Marija jer su smatrali da Britanac poseduje veći potencijal.

Među igačima koje sponzoriše „Najki“ nalaze se Grigor Dimitrov i Nik Kirjos, ali se od njih očekivalo mnogo više uspeha na terenu, zbog čega je osvajač 12 grend slem titula viđen kao neko ko bi označio novi početak američke kompanije u tenisu.

Izvor: B92

Foto: Beta/AP