Nastavak „privatizacije“ linija GSP

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife

Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd izgubiće pravo da obavlja prevoz na još 11 linija koje bi trebalo da se ustupe privatnicima ako bude uspešno sklopljena javna nabavka koju je Grad nedavno raspisao.

Ovime se nastavlja „privatizacija“, odnosno ustupanje poslova GSP privatnicima na koju su upozoravali predstavnici nekoliko sindikata iz ovog javnog preduzeća.

Sekretarijat za javni prevoz raspisao je tender za izradu Projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju prevoza na „potezu 600“, odnosno linije koje uglavnom vode ka Surčinu – 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 610, 611, 612 i 613.

Odluka da se još linija prepusti privatnicima je očekivana s obzirom na katastrofalnu situaciju u kojoj se gradski prevoznik nalazi, piše Danas.

Sve više vozača napušta posao i odlazi na rad u inostranstvo, novi autobusi se ne nabavljaju, a i postojeće je dve teže održavati, a sa druge strane Grad sve više novca troši da bi pokrio dugovanja i održao poslovanje gradskog saobraćajnog preduzeća.

Iz sindikata Sloga su i ranije upozoravali da se sve više poslova GSP predaje privatnicima, kako iz osnovne delatnosti –prevoza, tako i drugi poslovi vezani za održavanje vozila. I SOS sindikat je u više navrata ukazivao na sporne odluke i javne nabavke koje vode ka privatizaciji gradskog prevoza.

Nedavno je na jednoj od sednica Skupštine grada usvojena odluka o nacrtu aneksa ugovora o javno-privatnom partnerstvu u oblasti javnog gradskog, prigradskog i lokalnog prevoza.

Taj ugovor predviđa, između ostalog, da vozači u privatnim autobusima moraju imati uniforme, da će se kažnjavati ako autobusi privatnika nemaju kamere i vaj-faj internet, da će kazna za prljavo vozilo biti 20.000 dinara, da će se sa 5.000 dinara kažnjavati putnici bez karte u ovim vozilima, a da svi zaposleni kod privatnih prevoznika kupuju bus-plus kartice.

„Privatnim partnerima na osnovu javno-privatnog partnerstva poveren je prevoz putnika na oko 3 odsto% gradskih linija“, odgovorili su iz Sekretarijata za gradski prevoz na ranija pitanja Danasa.

Oni su naveli i da su ugovori potpisani sa privatnim partnerima sklopljeni na period od 10 godina. „Sa Konzorcijumom Ariva litas Ugovor traje zaključno do 31. decembra 2025. godine, a sa“ prevoznikom Avala bus 500 zaključno do 31. decembra 2027. godine.

Izvor: Danas

Foto: BIZLife