Netflixu baš dobro ide

PinterestFacebookTwitterShare

Prihodi Netflixa dostigli su  trećem tromesečju 4 milijarde dolara, 34%  više nego godinu dana ranije, pri čemu je broj novih pretplatnika skočio za 7 miliona, znatno više nego što su analitičari očekivali.

Prema u utorak objavljenom poslovnom izveštaju te kompanije, koja nudi televizijski i filmski program na internetu, čist prihod je u proteklom tromesečju stigao 403 miliona dolara, tri puta više nego u istom razdoblju prošle godine.

Snažan rast prihoda pripisuje se skoku broja pretplatnika u trećem tromesečju za 7 miliona, na ukupno 137 miliona u svetu, što je za trećinu više nego što su analitičari u anketi Rojtersa očekivali.

Pritom je u SAD-u broj novih pretplatnika porastao za 1,1 milion, a u svetu za 5,9 miliona.

„U trećem kvartalu zabeležili smo snažan rast na svim tržištima, uključujući Aziju“, navelo je u izveštaju rukovodsvo kompanije koje u tekućem tromesečju očekuje rast broja pretplatnika za 9,4 milijuna. Pritom očekuje 1,8 miliona novih pretplatnika u SAD-u, a 7,6 miliona u svetu.

Ti podaci pokazuju da Netflix snažno raste uprkos jačanju konkurencije poput Prime Videa, usluge internet televizije tehnološkog diva Amazon.coma, ali i nekih drugih kompanija koje uvode online ponudu, kao što je medijski div Walt Disney.

Kada je osnovan 1997. godine, Netflix je nudio samo mogućnost primanja DVD-a po fiksnoj ceni, a potom je proširio ponudu na internet omogućujući pretplatnicima gledanje filmova i drugih emisija na zahtev.

Od 2013. godine kompanija je počela proizvoditi vlastite, originalne emisije i serije.

Netflix i u ovoj godini nastavlja da povećava investicije u stvaranje originalnog sadržaja, a smanjuje licencirane sadržaje.

U ovoj godini kompanija planira da uloži 8 milijardi dolara u televizijske programe i filmove, a 2 milijarde u marketing kako bi privukla nove korisnike.

Zahvaljujući tome, Netflix je u proteklom tromesečju povećao količinu originalnog sadržaja za rekordnih 676 sati, što je povećanje od 135 posto u odnosu na isti period prošle godine, procenjuju analitičari.

Na brzo širenje Netflixa u svetu, koji svoju uslugu nudi u 190 zemalja, ukazuje podatak da je više od polovine svih pretplatnika Netflixa izvan SAD-a.

Zahvaljujući poslovnim rezultatima boljim nego što se očekivalo, cena deonice Netflixa skočila je na Wall Streetu više od 10 posto. Od početka godine akcija je poskupjela više od 65 posto.