Njuz Korp traži podelu Guglovog poslovanja u Australiji

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Medijska grupa Njuz Korp (News Corp) zatražila je podelu Guglovog (Google) poslovanja u Australiji na pretraživanje interneta i oglašavanje, upozoravajući da dominantna pozicija te kompanije šteti potrošačima, oglašivačima i izdavačima.

„Gugl uživa ogromnu moć na tržištu usluga pretraživanja Interneta i tehnologije oglašavanja“, požalila se australijska ispostava Njuz Korpa u pismu regulatorima.

Otišli su i korak dalje, optužujući Gugl da „zloupotrebljava dominantnu poziciju na štetu potrošača, oglašivača i izdavača“.

Ove nedelje se i američka kandidatkinja za predsedničku dužnost i bivša čelnica agencije za zaštitu tržišnog takmičenja Elizabet Voren pridružila kritičarima koji upozoravaju na preveliku moć u društvu firmi poput Amazona, Gugla i Fejsbuka.

U Njuz Korpu su saglasni sa Voren da Guglovo poslovanje treba podeliti ili barem razdvojiti pretraživanje od oglašavanja.

„Njuz Korp Australija priznaje da je prodaja dela poslovanja jako ozbiljan korak… ali je u slučaju Gugla nužna zbog moći bez presedana koju trenutno imaju u odnosu prema medijskim kompanijama i oglašivačima“, ističe se u saopštenju.

Medijske kuće optužuju tehnološke divove da izvlače ogromnu dobit iz sadržaja čije je stvaranje skupo, ne učestvujući u troškovima njegove proizvodnje i otimajući ujedno medijima prihode od oglašavanja.

Australijska komisija za tržišnu konkurentnost i potrošače spada među nekoliko regulatora u svetu koji su odlučili da istraže uticaj digitalnih platformi na takmičenje u medijima i na tržištima oglašavanja.

Njuz Korp Australija je ispostava Njuz Korpa, vlasnika „21st Century Foxa“, „Wall Street Journala“, „Fox Newsa“ i niza novina i televizijskih platformi u Velikoj Britaniji.

Izvor: BIZLife/Seebiz

Foto: Pixabay