Od države najviše za “nazovi medijske kuće”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Ministarstvo kulture i informisanja je u prvoj polovini 2018. godine opredelilo oko 10 miliona evra za finansiranje medija u Srbiji, dok je rekordan iznos iz republičkog budžeta dodeljen “medijskoj” firmi koja nema zaposlene, pokazalo je istraživanje Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS).

Kako je saopštio NUNS, na konkursu Ministarstva za televizijske projekte najveći iznos od 4,9 miliona dinara dodeljen je beogradskoj firmi Essentis, koja je registrovana za proizvodnju medijskih sadržaja 7. marta 2018. godine, samo dan pred zaključenje konkursa Ministarstva.

Zaječarska medijska kuća Za media javno je negodovala zbog spornih rezultata republičkog konkursa, a ustanovila je i da Essentis nema zaposlenih, odnosno da ni osnivač i direktor preduzeća Tatjana Lukić nije zaposlena u tom preduzeću.

Drugi najveći iznos od 4 milona dinara pripao je novosadskoj Agenciji za usluge reklame i marketinga RayDream Production, koja nije registrovana za proizvodnju medijskih sadržaja već za usluge reklamiranja i marketinga.

Kako je naveo NUNS, te dve nazovi medijske kuće dobile su čak 12 odsto od ukupno opredeljnih 72 miliona dinara, u konkurenciji 225 projekata televizija, udruženja građana, agencija iz cele Srbije.

Kako su naveli, podržani su projekti niške televizije Zona Plus, iza koje stoji sin Bratislava Gašića, visokog funkcionera Srpske napredne stranke koji je, doduše, posle imenovanja za šefa BIA zamrzao stranačku funkciju, kao i niški mediji TV Bella Amie i Narodne novine, u vlasništvu porodice Radomirović, takođe bliske vladajućoj stranci SNS.

NUNS je dodao da su pojedine opštine donosile diskriminatorske odluke na raspisanim konkursima, pa je tako opština Lajkovac objavila listu “prioretnih medija” iz te opštine, ali i sa teriotorija Lazarevca i Valjeva.

U Gradu Vranju bila su objavljena dva konkursa – jedan za televizije, a drugi za ostale medije, a najviše koristi imale su dve lokalne tv stanice RTV Vranje kojoj je pripalo 5,6 miliona i TV Vranjska plus koja je dobila pet miliona dinara, dok su odbijeni projekti medija poznatih po kritičkom izveštavanju o radu lokalne samouprave, kao što su portali Info Vranjske i Južne vesti.

NUNS dodaje da postoji sumnja i u objektivnost komisija koje su ocenjivale projekte, a kao primer za to navode da je čak četiri projekta odobreno Radio televiziji Vranje čiji je većinski vlasnik i direktor Zoran Veličković, ujedno predsednik udruženja PROUNS, koji je bio član više komisija lokalnih samouprava koje su finansijski nagradile medije bliske vlastima i odbacivale projekte nezavisnih medija.

NUNS je podsetio da su bili sumnjivi kriterijumi po kojima je Komisija Ministarstva odlučivala o tome kome će sredstva biti dodeljena.

Tim povodom su ranije novinarska i medijska udruženja (NUNS, NDNV, ANEM i Lokal pres) u zajedničkom saopštenju ocenila da je “Ministarstvo kulture i informisanja obesmislilo proces konkursnog sufinansiranja javnog interesa u sferi javnog informisanja imenovanjem velikog broja kompromitovanih medijskih i paramedijskih radnika, iz fantomskih ili vlasti bliskih udruženja u konkursne komisije”.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay