Ona je deo svakog domaćinstva i svake kancelarije

PinterestFacebookTwitterShare

Svi je znamo i (skoro) svi je pijemo. Hladna, topla, sa penom ili „nemućena”, sa mlekom ili bez mleka, slatka ili bez šećera, „tri u jedan” – varijacija ima mnogo, ali samo je jedna „Nes” kafa.

NESCAFÉ je jedan od najpoznatijih brendova kompanije Nestlé, najvećeg proizvođača hrane i pića na svetu. Kompanija zapošljava oko 328.000 ljudi i poseduje fabrike ili posluje u skoro svakoj zemlji na svetu. Prodaja Nestléa za 2018. godinu iznosila je 91,4 milijarde švajcarskih franaka. Nestlé Adriatic je prisutan u regiji od 2003. godine, gde zapošljava više od 720 ljudi i upravlja fabrikom u Surčinu.

Razgovaramo sa Atanom Škalko, NESCAFÉ Business Executive Officer for Nestlé South East Market.

Nekada poznata kao braon zlato, kafa je bila najvrednija roba u trgovini. Kakva je danas situacija na tržištu kafe?

Iako je u prethodnih godinu dana, zahvaljujući rekordnoj proizvodnji Brazila, svetska proizvodnja kafe porasla za oko 11 miliona vreća (60 kg), istraživanja USDA (United States Department of Agriculture) prognoziraju da će ova količina u sezoni 2019/2020. biti niža za 5,4 miliona vreća, odnosno da će iznositi 169,1 milion vreća. Razlog za to je što brazilska stabla arabike ulaze u vreme dvogodišnjeg proizvodnog ciklusa. Dakle, proizvodnja je uslovljena i prirodnim faktorima, ali generalno je trend takav da globalna industrija kafe znatno raste.

Primećeno je da potrošači većinom preferiraju pripremu kafe kod kuće i sve više vole aparate za kafu. Južna Amerika je najveći proizvođač kafe na svetu, dok je Evropa najveći proizvođač visokokvalitetne kafe. Nemačka, Italija, Francuska, Španija i Velika Britanija dominantni su potrošači kafe u evropskoj regiji. Kada je Srbija u pitanju, kategorija instant kafe je u ubedljivom porastu i ponosno mogu da istaknem da je NESCAFÉ apsolutni lider na ovom polju. Za NESCAFÉ „3in1”, koji je naš najveći brend, pripremamo veliki „relaunch“, dok je Dolce Gusto jedna od najvećih inovacija, koja je ujedno i otvorila tržište kafe-kapsula u Srbiji.

Kolika je važnost marketinga i komunikacija u FMCG industriji danas?

Izuzetno je važna uloga marketinga, kao i celokupnih komunikacija. Potrošači su u središtu svega što radimo, a naše poslovanje je uslovljeno njihovim preferencijama. Zato je prvi i najvažniji korak u izgradnji snažnog brenda profilisanje potrošača – ko su oni i kako donose odluke o kupovini. Na temelju tih informacija kreiraju se vizija i strategija proizvodnih kategorija, kao i celokupna komunikacija i promocija. Potrošači danas žele više od samih funkcionalnosti proizvoda – oni žele inovacije, kreativnost, iskustvo i emotivnu povezanost sa brendom. Ukoliko kompanija želi da bude konkurentna, ona mora biti fleksibilna i brza i uvek spremna na prilagođavanje promenama potreba kupaca. Mi zato integrišemo stvaranje novih proizvoda, samu proizvodnju, marketing, distribuciju i prodaju u jedinstven poslovni model i to je ono što nam donosi odlične rezultate.

Koliko je važno da veliki brendovi uzvrate doprinos svom društvu u kom posluju?

Ono što se danas popularno zove „CSR” (corporate social responsibility) u stvari je deo poslovanja uspešnih proizvođača odvajkada. Društvena odgovornost je izuzetno važna za svaku korporaciju, a i potrošačima je sve važnija ova stavka pri odabiru proizvoda. To nas raduje jer pokazuje nivo svesti našeg društva. U našem fokusu su mladi ljudi i ponosni smo na sada već tradicionalni projekat „NESCAFÉ 3in1 generacija”, koji okuplja mlade talente, promoviše ih, a najbolje od njih nagrađuje novčanim iznosima koji im pomažu u daljem razvoju i usavršavanju.

Izvor: BIZLife magazin